Slecht kunnen automatiseren kan ook juìst heel goed bij een hoog IQ horen. 😉 Kinderen met een hoog IQ beredeneren veel en zijn gewend dat veel dingen zonder moeite lukken, bij bv. de tafels werkt dat niet (voldoende), dat is ‘gewoon’ een kwestie van stampen. En dat is lastig, omdat ze dat nooit geleerd hebben en omdat ze het nut er vaak niet van inzien (ze kunnen de antwoorden vaak ook relatief snel uitrekenen). Zelfde voor het automatiseren van bv. plus- en minsommen.
Fijn dat het eerste gesprek in ieder gehaald goed verlopen is! Heel slim om nu niet te praten over de volgende keer! Kan morgen of van de week altijd nog. En als ze het echt spannend vindt, kun je altijd de eerste tien minuten oid mee gaan, om haar een beetje te laten wennen, lijkt me dat zo’n onderzoeker daar wel begrip voor heeft (en zo niet, dan zegt dat ook genoeg 😉).