Stukje bij beetje leer ik Robbie beter kennen.
Ik weet nu dat zijn koppie anders werkt, maar dat hij zich daardoor ook anders uit had ik nog niet zo door. (Tja, logisch maar ik had die link gewoon niet gelegd.)
Gisteren waren mijn schoonzus en zwager bij ons (samen met terror neefje ๐ )
Robbie is Robbie dus die was de hele tijd in zijn eentje bezig, schonk niemand aandacht, reageerde op niemand. Ik dacht voorheen dus dat hij daarom mensen ook niet zo zag, dat hem het niet boeit, maar dat blijkt dus niet zo zwart/wit te zijn. Hij uit het alleen niet op de manier waarop wij dat doen.
Want toen zwager en schoonzus vertrokken, en Robbie met ons bij de deur stond, barstte Robbie opeens in tranen uit! Echt hart gebroken zo hard, dikke tranen en rende naar zwager toe, zwager tilde hem op en hij kreeg een hele dikke knuffel. Hij mocht niet weg, Robbie liet niet los.
Iedereen was verbaasd.
Nu weten we wel al dat Robbie een paar mensen heeft waar hij anders op reageert. Mijn zwager is 1 van die mensen. Die mogen hem oppakken, krijgen knuffels van Robbie. Heel speciaal om te zien ๐
Ik denk dat Robbie deze mensen in zijn bubbel zet zodra ze er zijn. Hij schenkt er geen aandacht aan in de zin van communiceren, maar ze horen erbij. Als dan zo'n persoon weggaat dan is dat blijkbaar heel verdrietig voor hem.
Een ander voorbeeld van anders uiten is toen vriend en ik even weggingen en Robbie bij mijn moeder bleef. Hij was rustig aan het spelen, er was niets aan de hand. Toen wij thuiskwamen was hij rondjes aan het rennen, heel blij, in zichzelf, zwaaien met zijn armen, op zijn tenen. Mijn moeder zei: ik denk dat heel blij is dat jullie er weer zijn. Hij uit het niet maar jullie, maar toen hij jullie stem hoorde begon hij met rennen en lachen.
Dus nou goed, lang verhaal, haha, maar ik ben heel blij om hem beter te leren kennen ๐ ik hoop snel meer van dit soort geheimpjes te ontdekken!