Ik heb dit vroeger gedaan (13 jaar geleden) 3n mijn man is daar nu mee bezig. Ik heb mij na hbo personeel en arbeid en wo rechtsgeleerdheid me om laten scholen tot docent maatschappijleer. Ik kreeg heel veel vrijstellingen, alle vakken die ik al gehad had werden weggestreept. Ik hoefde nog maar 150 punten van de 240 te halen, waarvan zo’n 60 al voor de stages ed waren.
Mijn man doet dit nu, na zijn HBO+ SPD (economische opleiding) doet hij nu de lerarenopleiding Economie (bedrijfseconomie en algemene economie), bijnemen zijn alle economische vakken weggestreept en hij hoeft alleen de pedagogische en de didactische vakken te halen en zijn stages (hij staat vanaf het beging gewoon betaalt voor de klas).
Ik heb collega’s die dit ook doen, de meesten doen er alsnog zo’n 4 jaar over, omdat het best pittig is te combineren met werk (Voor de klas) omdat het tochnieuw is, gezin en opleiding.
Het ligt eraan welke opleiding je wilt doen, maar er is werk genoeg! Wij zitten momenteel te springen om docenten economie en biologie...
Welk vak zou jij willen doen. Ga eens met jouw diploma (overzicht van vakken) naar een open dag en maak gelijk een afspraak omtrent vrijstellingen, dan weet je meer.