Wat raar zeg. Zat met de rest van de vriendengroep de accommodatie misschien vol dat ze snel even geboekt hebben en jullie het expres later laten weten?
Ik zou wel laten weten hoe het op jullie overkomt en op basis van hun reactie beslissen wat je verder wil. Ik heb ook wel eens gehad dat er een logische verklaring bleek te zijn voor iets wat op mij echt heel lullig over kwam en ik vond het toen fijn om het te hebben uitgesproken. Mocht het zo onaardig blijken te zijn als het nu klinkt dan zou ik lekker zelf een fijne vakantie samen boeken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Het appartementencomplex waar we eerder zaten heeft 1 vd stellen gemaild met de aanbieding en boodschap dat ze snel en binnen een paar dagen moesten beslissen.
Zij hebben de andere stellen ingelicht, maar dan alleen degene die mee zijn geweest toen wij thuis zijn gebleven.
Misschien dachten ze dat het dat het voor ons nog steeds niet financieel haalbaar was of dat ik geen vrij kon krijgen van mijn werk, dat kan.
Maar dan nog was het op z'n minst een appje waard geweest ipv van wat we nu hebben gekregen.

• [verwijderd]

[verwijderd] Wat ik dan niet snap, als het al het appartementencomplex is waar jullie eerder zijn geweest, dan is daar toch genoeg ruimte dat jullie hier ook bij kunnen? Of zeg ik nu iets heel achterlijks.
    En zoals ik al eerder zei, ze maken zo'n beslissing echt niet in 1-2-3, dus snap ik niet dat er een telefoontje van af kon.
    Ik vind het bewonderenswaardig dat je nog een reden probeert te bedenken waarom ze het op deze manier zouden doen.
    Hopelijk spreek je de stellen snel en krijg je duidelijkheid.

WoW, ik zou mij enorm gepasseerd voelen en mij vooral afvragen waarom ze niet de moeite hebben genomen jullie hierover te bellen.

Ik kan mij voorstellen dat jij je kut hierdoor voelt? Is het een idee om gewoon te bellen en recht op de man af vragen waarom ze jullie niet eerder hadden ingelicht?

Wat enorm vervelend voor jullie. Ik snap dat he je hier niet lekker onder voelt. Pffff... lekkere “vrienden” 🤬

Jeetje wat ontzettend lullig zeg, wat laf ook dat het via een mailtje medegedeeld wordt.

Dat ze dachten dat het voor jullie niet mogelijk was kan, maar dan VRAAG je dat toch i.p.v. er maar gewoon vanuit te gaan. En dat geen van die andere stellen jullie even wat gestuurd heeft (o.a. die vriendin die zei dat het de bedoeling was dat jullie erbij zouden zijn).. Nee, echt niet okay. Ik zou ook heel verdrietig zijn en me gepasseerd voelen.

Lekkere vrienden zeg! Wat een rotstreek! Dikke knuffel!

Wauw wat naar 🙁 wat heb je gezegd en wat zegt je man ervan?

Ik zou ook ontzettend teleurgesteld en onzeker worden van zo'n actie. Wat ontzettend jammer dat ze niet even de moeite genomen hebben om jullie te bellen.

Voordat je allerlei aannames gaat doen en in je hoofd gaat lopen malen, is het denk ik beter om de desbetreffende personen te bellen of om bij ze langs te gaan voor een heldere uitleg. Mijn ervaring is namelijk dat dit soort dingen via de mail of app vaak niet juist aflopen omdat men elkaar niet goed begrijpt wegens de ontbrekende intonatie.

Wat naar! Zou mij ook behoorlijk lullig voelen maar idd ga niet te lang malen maar zeg het gewoon hard op tegen die 'vrienden'. Hopelijk klaart het de lucht en wordt nog een passende oplossing gevonden..

• [verwijderd]

Bedankt voor al jullie lieve reacties, fijn om te lezen dat het niet aan ons ligt.
    We hebben nog niet gereageerd, we kunnen nog niet de goede (en vriendelijke) woorden vinden.
    Van 2 stellen hadden we dit kunnen verwachten, maar van het 3de stel, mijn beste vriendin totaal niet.

• [verwijderd]

[verwijderd] dat is lastig hoor als het om meerdere stellen gaat. Zelfs je beste vriendin kan misschien de druk van peer pressure niet aan. Zijn ook maar weinig tegen opgewassen hoor. Heel eerlijk denk ik dat je van je beste vriendin dan niet de juiste antwoorden gaat geven, misschien zit zij er ook wel tussen in. Maar nu praat ik natuurlijk voor haar en wil je natuurlijk haar beweegredenen weten.
      Slim dat je het niet in de heat of the moment doet.
      Maar als het contact rechtstreeks met de eigenaars van het huisje is geweest, zijn er misschien toch wel meer mogelijkheden mbt tot 2 extra personen misschien te regelen?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]
        In het betreffende appartement kunnen we echt niet meer bij. Ze verblijven er al met meer personen dan mag (kinderen op de kamer).
        En dan zouden wij er ook nog met 3 bij komen.
        De eigenaar heeft wel meerdere appartementen, maar dan kan het bijvoorbeeld zijn dat wij 8 hoog zouden zitten en zij zitten op de eerste verdieping (eerste verdiepingen van het complex hebben de grootste appartementen).
        In de avond kunnen we dan al niet mee doen aan de spelletjes enzo, want ik laat mn kind niet achter in het appartement als hij slaapt.
        Maar heel eerlijk gezegd willen we niet meer mee door hoe het nu gegaan is.
        We zijn er wel even van genezen.

Wb mijn vriendin, ik snap dat ze er tussen zit, maar is dan zelfs een appje naar mij teveel?

[verwijderd] ik zou een een groepsapp maken als die er nog niet is. Daarin zetten: Wij zijn bijzonder teleurgesteld dat jullie zonder ons de vakantie al hebben geboekt terwijl we dit nog zouden gaan overleggen. Jullie hadden hier een paar dagen voor van wat wij begrepen. Jammer dat jullie ons daarover niet hebben verteld, het voelt voor ons alsof jullie ons niet mee willen hebben. Wij hebben dus besloten om ook niet meer mee te gaan. Veel plezier.

Wat flauw en egocentrisch van je vrienden, en zwak van je goede vriendin.
            Ze zullen vast voor zichzelf goede redenen hebben en het ‘goed’ kunnen praten voor zichzelf.
            Ik zou de eer aan mezelf houden en niet bijboeken. Ik zou het wel benoemen naar de rest, vooral de situatie terugspiegelen. Stel dat zij in jullie positie zouden staan? Hoe zouden zij het dan vinden?

Ze hadden natuurlijk kunnen appen maar jullie ‘pasten’ niet erbij in het appartement dus dan hadden ze andere opties moeten zoeken uiteraard.

Dikke knuffel, niet aan jezelf twijfelen! Trek je eigen plan!

Meca goed berichtje idd zon tekst naar iedereen sturen

• [verwijderd]

[verwijderd] dan wordt het inderdaad lastig.
            Maar ik haal ook uit je verhaal dat je al besloten hebt en ik vind die keuze niet meer dan logisch!
            Het berichtje zoals @Meca heeft beschreven vind ik heel erg netjes.
            Ik denk dat het de lading wel dekt.
            Misschien reageren ze, misschien wordt er niet gereageerd. Maar jij bent het kwijt!

Ik kan natuurlijk niet voor je vriendin spreken. Maar ik denk dat wij inderdaad wel dezelfde normen en waarden zouden hebben en ik toch wel een berichtje van haar had verwacht.

Het is hun verlies he, niet dat van jou! Dikke knuffel!

Sodeju. Ik zou me echt zwaar gepasseerd voelen en eerlijk? Voor mij was het klaar.

• [verwijderd]

Bailey07 ja dit.

ik was echt niet meer gegaan en had er ook wat van gezegd.