Sorry voor mijn afwezigheid. Ik had een paar minder goede dagen en zat laag in mijn energie.
Het boek. Het tweede gedeelte vond ik spannender, ik ben benieuwd hoe het in de volgende boeken gaat of je daar dan gelijk meer inzit omdat je het personage al wat beter hebt leren kennen. Wie was er nu al zover in de boeken?
Ik vond het irritant dat ze niet goed voor zichzelf zorgde. Dat kwam vaak terug vond ik.
Ik vond het ook goed om te lezen dat ze zich uiteindelijk had laten testen/behandelen. En een paar pagina's later geeft iemand het advies voor een bepaalde kliniek, Dan is ze net geweest, maar ze zegt er niets van, dat ze al geweest is. Of het stukje klopt gewoon niet. Heel apart vond ik dat.
Ik had wel het idee dat die zus het niet gedaan kon hebben. Dat zij meer de schuld in de schoenen geschoven kreeg. Ik had nit gelijk door dat het de broer was. Dat kwam iets later. Wel heel irritant dat ze dan weer een 'gevoel' heeft en dan zelf naar dat huis gaat. Ze kan Moss of Peterson toch gewoon meenemen en in vertrouwen nemen...
Het hoofdstuk dat ze in de auto lag en vastgezet werd naast het lijk, vond ik erg nep. Inderdaad ook dat je denkt, ze overleefd het wel, anders zijn er niet meerdere boeken, En de tijdlijn klopte naar mijn idee niet met de tijd dat ze gered werd. Daar zaten volgens mij meerdere minuten tussen en naar mijn idee kon ze het dan niet gered hebben.
Het hoofdstuk dat hij in haar huis kwam en dat ze toen bijna stikte vond ik spannender geschreven en 'klopte' naar mijn idee meer. Misschien ook omdat het onverwacht was. Het boek werd vanaf dat moment beter.