iMoeder Je vergelijkt gedrag met een uiterlijk kenmerk. De evolutie is nog altijd niet zo ver gevorderd dat de mens verder volledig kaal door het leven gaat, dus hoort een beetje haar hier en daar er gewoon bij.
Dan kun je er voor kiezen om daar je hele volwassen leven tegen te vechten, óf je besluit er niet zo heel moeilijk over te doen, en de boel (binnen redelijke grenzen) gewoon de natuurlijke weg te laten kiezen.
Ik persoonlijk heb mazzel: ik ben opgegroeid in de tijd toen schaamhaar er nog gewoon mocht zijn. Ik heb dus ook nooit de dwang gevoeld mijn poes compleet kaal te moeten scheren. Verder dan de bikinilijn ben ik nooit gegaan (gelukkig maar: alleen dat kleine randje jeukt al meer dan genoeg, om nog maar niet te spreken van de ingegroeide haren en daardoor ontstane puisten als gevolg).
Ik sta nog altijd best versteld van het kale mannen fenomeen eerlijk gezegd. Ik weet niet wanneer dat precies die kant op is gegaan, ik heb zelf in elk geval serieus nog nooit een compleet kale piemel bij een bedpartner gezien. en kan me nog herinneren dat we op het werk uitgebreid zaten te lachen om het 'back, crack and sack fenomeen', dat was toen echt nog héél ver van ons bed (En het was nog niet eens zo lang geleden)...