Mijn droom was wel heel bijzonder...
Ik was in een soort café met een groepje mensen die ik niet herkende, maar kennelijk wel hele goede vrienden van me waren.
De rest van de bezoekers in het café waren allemaal aardig op leeftijd. En opeens vlam in de pan: mijn vrienden kregen heel erg ruzie met de andere bezoekers.
Er werden met stoelen gegooid, een muur stortte in, iedereen vocht met elkaar.
Ik was heel erg geschrokken en begreep helemaal niet wat er nou gebeurde en wat de aanleiding was.
Even later was het hele cafe aan het vechten tegen ons vijven. Dat konden we nooit winnen, dus we vluchtten weg.
Toen we veilig weg waren, vroeg ik wat er nou in vredesnaam aan de hand was.
Zij legden het me uit en ik zag alles in een soort flashback. Heel lang geleden (tijdens de tweede wereldoorlog) had familie van mijn vrienden ook in dat café gezeten. Al die oude mannen die er nu waren, dat waren toen jonge nazi's.
De familie van mijn vrienden was Joods, en daar waren die nazi's toen achtergekomen. De nazi's hadden ze toen in elkaar geslagen, gescholden, geschopt en uitgemaakt voor vuile Joden.
En nu, jaren later, waren mijn vrienden dus naar dat café gegaan en herkenden die oude nazi's. Ze waren namelijk aan het praten over hoe goed de holocaust was geweest. Mijn vrienden werden daar zo boos over dat ze dus wraak namen...
Zo bizar wat je hersenen doen en denken in het onderbewuste🤔🤨