Ik droomde dat @Sevenof9 en ik op vakantie gingen. Ze belde toen ik nog in bed lag, om te laten weten dat ze met de trein naar mij onderweg was en dat we vanaf mij, verder zouden reizen. Ik schrok, omdat ik nog wakker moest worden en douchen en inpakken.
Ik keek in mijn kast, maar er lagen geen kleren om in te pakken. Er lagen niet eens kleren om aan te trekken voor de reis.
Ik ging naar de waskamer. Er stonden heel veel wasmachines, de zaten allemaal vol en waren allemaal aan het draaien. De hele ruimte lag bezaaid met bergen vuile kleren. Ik zocht naar mijn eigen kleren. Zou er misschien al wat gewassen zijn en opgevouwen in een mandje liggen? Zouden er misschien al kledingstukken van mij in een machine zitten? Zouden die dan op tijd klaar zijn voor de vakantie, of zou ik ze nat mee kunnen nemen en in het hotel te drogen kunnen hangen?
Ik zag mijn moeder. Ze was ergens anders mee bezig: "Ik heb geen tijd om je te helpen, "zei ze. "Weet ik veel waar je kleren zijn, ik ben bezig met mijn eigen kleding. Ik ben ook al mijn beddengoed aan het wassen, dus de machines zijn nog wel even bezig. Jouw kleren zullen waarschijnlijk helemaal onderop de bergen met wasgoed liggen, want ik heb ze niet gezien."
In een groot, open veld stond een houten overkapping. Daar kwam @Sevenof9 's trein aan. Ik vertelde dat ik geen kleren had en zonder kleren niet op vakantie wilde. Toen kwam ze nog even op visite en ging vervolgens in haar eentje op vakantie.
Later die nacht.
Ik stond te wachten bij een bushalte. De bus arriveerde. Het was een enorm gevaarte. Ik moest flink wat opstapjes nemen en mezelf optrekken aan beugels en treden om binnen te komen. Ik zag nergens stoeltjes en wist niet hoe en waar ik moest zitten. De buschauffeur keek geamuseerd hoe ik mezelf belachelijk maakte doordat ik probeerde tegen de wanden op te klimmen. Toen zei hij: "Dat zijn allemaal leuke pogingen, maar je moet gewoon die kant op en daar kun je zitten." Hij wees naar een tweetal stoeltjes achter mij die ik eerder niet gezien had.
Ik ging zitten naast een dikkig, Turks jongetje van een jaar of 11, 12. Ik kletste met hem en wees hem op de dunne metalen kabels die tussen hoekijzertjes tegen de buswand gemonteerd zaten. We begonnen er aan te plukken en maakten al lachend muziek. Ik liet hem zien hoe je de toon kon verhogen door een vinger op het midden van de kabel te zetten, zoals bij een snaar. Ik liet hem zien hoe je een slide kon maken. We lachten nog meer en speelden liedjes.