Noordeling dat zal dan inderdaad wel een rol spelen ja!
Vulpen ohhhh jaaa nu je het zegt komt het terug!! Wij moesten inderdaad ook naar films en theater en daar een verslag over schrijven, dat was ik helemaal vergeten.. heeft niet zo veel indruk gemaakt denk ik. Vond Friends leuker.
Bij muziek moesten we alles weten over hoe bohemian rhapsody tot stand is gekomen (hij lag in bad terwijl hij het schreef, voor de geinteresseerden) en de tekst leren. En toen we dat eenmaal hadden gedaan had de leraar geen zin meer om les te geven en moesten we iedere week die afgrijselijke Mozart film kijken.
Trees na 80 keer dezelfde scène te bestuderen, nah.
Die ene Lola film (Run Lola, of Lola Run, weet ik het.), hebben we weet ik hoe vaak moeten kijken want de manier waarop het gefilmd was en de camera dit en kijk nou hoe baanbrekend de manier van editen is en nog een keer en nog een keer kijk nou hoe fantastisch het is gemaakt!!
En dan continu dezelfde scène (ene Lola was aan het rennen), en dus niet de hele film, je miste alle context en nog een keer, nog een keer, kijk nou hoe fantastisch en baanbrekend dit is voor de filmindustrie!!!
En vervolgens hetzelfde verhaal met een scène uit Pulp Fiction.
Mijn lerares was een groot Tarantino fan. Ik heb daarna niks meer willen kijken, ze heeft alle interesse die ik had kunnen hebben in Tarantino compleet verwoest. 😶
Bij Friends kregen we ten minste iedere week een andere aflevering..
Edit: ik lees nu dat Lola vooral 'interessant' was vanwege het gebrek aan script. Dan zal dat camera/editing een andere geweest zijn. Hoe dan ook, nooit meer..