T kwam er begin augustus achter dat ze niet bij R in de klas zit aankomend jaar, daar baalden beide meiden flink van. Ik heb de afdelingsleider een mail gestuurd met het idee dat ik deze week wel iets zou horen. Vanmorgen maar eens gebeld, hij wist waarover ik belde, dat is al een pluspunt voor hem.
Hij begon uit te leggen over hoe de klassen samengesteld zijn, een of ander computersysteem die kijkt naar het vakkenpakket waar dan verschillende groepen uit komen en er 1 groep overblijft die makkelijk te verdelen is en die leerlingen worden dan over die “lastig te verdelen groepen” verdeeld. Ze kijken dus niet naar vrienden en vriendinnen… ze hadden van de GT afdeling 24!!! verzoeken om te ruilen binnen gekregen, mensen die het vriendelijk vragen én mensen die boos/agressief reageren… T valt uiteraard in de groep die makkelijk te verdelen is het is tenslotte een makkelijk kind… 😬 meneer B ging uitleggen dat ze één lijn moeten trekken, en dat er vandaag een brief uitgaat waarin staat dat er niet geruild kan worden….
Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat T , ondanks wat er in de eerste gebeurd is, de afgelopen twee jaar niet gezien is, dat ik geen zeik ouder ben maar dat ik de afgelopen twee jaar heb geleerd dat het niet vanzelfsprekend is dat er rekening gehouden wordt met T en andere leerlingen die rustig en onopvallend zijn en je dus als ouder aan de bel moet trekken als het niet gaat als jij of jouw kind zou willen…
Na mijn verhaal was hij even stil… hij heeft aangegeven het vanmiddag te bespreken met het team, hij kan niets beloven maar hij begrijpt mijn verzoek heel goed.
Ik hoop écht dat T en R bij elkaar in de klas komen🙏🏼
(Hij wist dus niets van T’s verhaal, denk dat er dus geen overdracht is? 🤔 of zou dat van mentor op mentor zijn?)