Gister adviesgesprek gehad. Dochter zit nog niet zo lang op haar huidige school dus heel veel info hadden ze niet. Uit de nio was kader gekomen, op de cito's scoort ze grotendeels havo en de meester adviseerde tl. Ik gaf aan dat mij dat nogal verbaasde, ik weet dat dochter niet zo goed is in toetsen, ze heeft nog steeds wel last van faalangst, ik had een havo advies verwacht. Daar hebben we dus een gesprekje over gehad, haar werkhouding in de klas, hoe goed ze oplet tijdens de lessen en haar zelfstandigheid. Op die gebieden was hij het zeker met me eens dat dochter best havo zou kunnen. Ook omdat dochter haar huiswerk wel altijd heel goed maakt was hij het toch eigenlijk ook wel met me eens dat havo waarschijnlijk wel beter zou passen dan tl. Zelf wil dochter ook graag havo doen, dus dat scheelt ook in motivatie natuurlijk. Morgen heeft ze nog een meeloopdag en dan kan ze beslissen wat ze wil. We hebben wel besloten om haar in een dakpanklas mavo/ havo in te schrijven. Het wordt denk ik nog moeilijk kiezen, de ene school is erg van het werken op eigen niveau en de andere heeft goede begeleiding voor waar het wat moeilijker gaat. Ze zal, denk ik, sowieso goed zitten.