Femkes
Dochter heeft nog wel een stukje faalangst, vooral nu nog bij vakken die ze moeilijk vindt zoals wiskunde. Dat had ze gister een toets van. Eergisteren ging ze dus nog even de samenvatting lezen en van mij moest ze ook een paar sommen maken om zeker te weten dat ze de stof snapte. Bij de eerste som kwam ze al dat ze het niet snapte. Ze heeft ook regelmatig dat ze de opdracht niet goed leest en daardoor fouten maakt. De eerste som stond letterlijk, schrijf de stelling van pythagoras op. Later komt ze weer, ik snap het niet. Ik kijk met haar mee, oh ja ik zie het al. Je moet een rechte zijde berekenen ipv de schuine zijde en die gaat net even anders. Maar dat staat niet in de samenvatting hoe dat moet. Zo kwam ik er dus achter dat ze alleen de samenvattingen leest/ leert. Dan mist ze dus een heleboel informatie waar op een proefwerk wel naar gevraagd kan worden, nu snap ik ook dat ze laatst voor geschiedenis een 3,3 heeft gehaald. Ook hier gaat het leren dus niet helemaal goed, ik denk dat we ook maar gaan moeten overhoren. Geschiedenis is een vak wat naar mijn idee gewoon stampen is, dan kun je iig een redelijk cijfer halen. Het proefwerk van gister ging ook heel slecht zei ze, tja als je de avond van tevoren alleen even de samenvatting leest en er achter komt dat je er toch meer moeite mee hebt dan gedacht omdat je van mij ook een paar sommen moet maken... ik ga er toch eens wat meer bovenop zitten als er een proefwerk of so aan komt.