Femkes Toen bleek dat de rekenschriften ook nog eens een rood lijntje moest hebben
Waarom? Mijn dochter heeft zo'n groot schrift van action met een plastic kaft ipv papier. Ze had er vorig jaar ook zo één en die vond ze heel fijn dus dit jaar weer.
Dochter heeft hier vanaf haar eerste wiskunde huiswerk gemaakt. Ze vond het flink lastig al was het een opfrissing van vorig jaar. Sommen met positieve en negatieve getallen. De lerares was ook geschrokken hoe slecht het merendeel van de klas er voor stond met wiskunde. Eind deze week hebben ze een toets om te kijken wat ze nog weten, cijfer telt niet mee. Ik ging haar even helpen en heb de eerste som op de rekenmachine gemaakt om te kijken elk getal eruit kwam, daarna nagedacht over hoe het dan op dat getal kwam. In het mapje stonden ook lijstjes om te helpen. Toen snapte ik het en kon ik het dochter uitleggen. Eerste paar gingen wat moeizaam en daarna ging ze als een trein! Ze had het door hoe het moest. Elke keer hoorde ik haar zeggen, ik ben evt slim! Ja ze is ook slim, ze moet af en toe gewoon goed nadenken en niet te snel de handdoek in de ring willen gooien. Ik had haar ook gevraagd om alles op de rekenmachine na te rekenen als ze klaar was en ze had gewoon alles goed! Ze was zo trots op zichzelf, ik natuurlijk ook, en ik denk dat het ook wel goed voor haar zelfvertrouwen is dat ze de eerste week echt les goed begint. Ze zei ook dat haar nieuwe lerares behoorlijk streng is, dat maakt niet uit zolang ze maar goed en geduldig uit kan leggen zei ik haar. Daar was ze het wel mee eens. Morgen moet ze het al in de klas nakijken en ze hoeft gewoon niks weg te strepen omdat het fout is.