Wij gaan onze zoon op advies van school waarschijnlijk na de carnavalsvakantie naar groep 8 laten gaan. Hij kan dan meedoen met de laatste herhaling, musical, schoolkamp enz. Hij is nu al een paar keer daar geweest en dat beviel goed, de nieuwe klas vind het helemaal prima dat hij aansluit. Zijn huidige leraar zei heel mooi: voor mij wil ik liever dat hij blijft, want ik ga hem echt missen, maar voor hem is het beter als hij doorstroomt.
Zoon zelf moet even wennen, maar ik denk dat hij er helemaal voor wil gaan, zeker omdat school het hem gunt om ook nog echt de groep 8 dingen te doen. Hij had boven verwachting gescoord om de M8 cito, volgens de ib-er juist omdat hij uitgedaagd werd en dat zou zomaar kunnen.
Hij is afgelopen weekend bij de laatste school wezen kijken en daarvan was voor hem direct duidelijk dat hij er niet heen wil. Hij twijfelt nu nog tussen 2, een reguliere gymnasium en een school met een speciaal programma voor snellere leerlingen. Ik neig eigenlijk naar het reguliere gymnasium, net als school, maar zoon vindt het ook wel erg groot. Dinsdag heeft hij meeloopdag en ik ben heel benieuwd hoe hij dan terugkomt.