Angel1980
Mijn dochter (ook tweetalig gymnasium brugklas) besteed doorgaans niet langer dan een kwartier aan haar huiswerk. Heel soms heeft ze wat langer nodig maar over het algemeen heeft ze haar huiswerk in de klas al af en kent ze de stof al wel voor een proefwerk. Ik schreef eerder dat haar huiswerk zo'n strijd was maar ik heb het los gelaten. Na die onvoldoende voor history en twee zessen voor een overhoring doet ze het prima. (een 6 is prima als je je best gedaan hebt hoor, maar niet als je dat niet hebt gedaan.)
De mentor had het aan het begin van het schooljaar ook over 2 uur huiswerk in het begin omdat ze alles nog moeten vertalen. Maar daar heeft mijn dochter niet veel last van gehad, haar Engels niveau lag blijkbaar erg hoog. (de eerste weken was het denk ik een half uur gemiddeld) Maar die 2 uur zou wel minder moeten worden als ze eenmaal aan het Engels gewend zijn.
Wat heeft je dochter ook lange schooldagen, gemiddeld van 8:30 tot 16:00! Mijn dochter heeft 3 dagen tot 14:15 en 2 dagen tot 15:05. Heeft ze ook al Latijn en Grieks misschien? Hier is dat in de tweede pas, nu heeft ze Classic culture.
Ik vind het echt veel hoor. Als ze na 16:00 ook nog eens 2 uur huiswerk moet maken. Maar mijn dochter is dan wel weer het andere uiterste. Andere kinderen in haar klas besteden er wel meer tijd aan.