Volgens mij hebben wij het enige huishouden waar de bank een indoor speeltuin is 😉
Hier mochten ze, toen ze kleiner waren, juist wel springen en stoeien en koprollen.
Ook met de plek waar we eten zijn we wat losser. Heerlijk juist, om lekker op de bank te zitten met een snackje.
Verder veel regels die hier al genoemd zijn, gewoon algemeen respect voor elkaar en elkaars grenzen, rekening houden met de buren en de huisdieren, voorzichtig zijn met spullen, je eigen troep opruimen etc etc... maar ook:
- schoenen gaan zo snel mogelijk uit als je thuiskomt (en worden opgeruimd in de gang)
- je hebt minstens een onderbroek aan aan tafel (voor ik kinderen had, had ik niet kunnen bedenken dat die regel ooit nodig zou zijn 🙈)
- niet met je billen of voeten op de (salon)tafel
- je mag met water spelen in de keuken, de badkamer of buiten, en verder nergens in huis
- je mag 2 "zoetjes" per dag, en die mag je zelf invullen: een glas limo, een boterham met hagelslag, een snoepje, een koekje... (feestdagen, schooltraktakties en als we visite hebben uitgezonderd, dan mag er wat meer uiteraard)