Nou, ik heb gisteren even advies gevraagd bij de kapsalon waar ik mijzelf en mijn dochter altijd laat knippen. Omdat mijn dochter donker haar heeft, zouden ze de punten inderdaad eerst moeten ontkleuren. Vervolgens snap ik het niet helemaal. Ze kunnen het dan verven, maar met trendkleuren als roze en blauw is het zo dat dat wel snel vervaagd. Ik moest er op rekenen dat de kleur na een maand bijna helemaal weg is. En dit is wat ik niet begrijp, want je kunt het wel met echte verf verven en dan blijft het veel langer zitten, maar zulke verf hebben ze niet in die kleuren. Ik snap echt niet waarom je in het ene kleurtje wel verf maakt die heel lang mooi blijft zitten en in een andere kleur niet. En waarom in die trendkleuren verven dan niet "echt verven" is. Want ze voegde er ook nog aan toe dat ze echt verven niet doen bij kinderen. Maar ontkleuren en roze maken mocht dan weer wel. Okee????
Ik ga nog wel even bij kinky kappers vragen en anders houdt het op. Want om nou best wat geld neer te tellen voor vier weken steeds minder roze en dan met gebleekte punten achterblijven... dat ga ik niet doen. Als we het doen, wil ik wel dat het twee of drie maanden een redelijk fel kleurtje blijft.