De titel zegt het eigenlijk al. Heb bij de tandarts te horen gekregen dat mijn verstandskies rechtsboven eruit moet. Dit omdat deze stuk aan het gaan is en de problemen ermee anders alleen maar groter gaan worden.
Nu alleen het volgende, namelijk dat ik totaal geen ervaring heb met tandartsbehandelingen. Ik ben, als ik het zo in mijn omgeving hoor, gezegend met een gigantisch goed gebit. Ik heb nog nooit gaatjes gehad en dus nog nooit hoeven laten boren. Ik heb nog nooit een beugel gehad, dus ook daarmee geen ervaringen met getrek in mijn mond.
Het enige wat ik gehad heb, is af en toe tandsteen moeten verwijderen.
Nu zie ik best wel tegen het gerommel in mijn mond op, juist omdat dit het eerste grote ding is. Hoe kan ik me hier het beste op voorbereiden?
De afspraak staat al gepland voor over 2 weken. Dus hoef me er gelukkig niet eeuwig druk om te maken.
Overigens ben ik zwanger. De tandarts is hiervan op de hoogte en zegt dat de behandeling gewoon moet kunnen. Ik zie hem niet als kwakzalver, dus daar vertrouw ik wel op.
Maar dat betekent wel dat ik niet alles aan pijnstillers mag en dat er misschien nog wel dingen zijn om bij stil te staan.