Voor als iemand dit topic ooit nog leest.
Vandaag was dan de dag dat hij eruit gehaald werd. Iets later dan gepland ivm omstandigheden van de tandarts.
Een paar dagen terug begon ik volgens mij wel een beetje te merken dat hij stuk aan het gaan was. Kauwen met die kant voelde niet heel prettig meer (maar ook nog niet heel pijnlijk), meer reden dus om de behandeling niet uit te stellen.
Ik moest vanmiddag eerst bij de mondhygiënist zijn vanwege wat tandsteen. Dat daar verwijderd en zij gaf me ook vast de verdoving, zodat als de tandarts mij binnen riep, deze al ingewerkt was.
Ik was al doodsbenauwd voor de verdoving. Maar die is me echt gigantisch meegevallen. Voelde daar eigenlijk amper wat van. Ja, mijn mond voelde ik dikker worden van binnen.
Verdoving zat, dus wachten tot ik aan de beurt was bij de tandarts zelf. Duurde niet heel lang.
Ik ging liggen en het ging eigenlijk heel snel. Ondanks dat de kies in eerste instantie niet echt mee kwam. Voelde de bui al hangen, maar viel dus mee.
Kort daarna kwam de kies wel mee. Pijn? Nee, niks. Maar DAT GELUID! Omg, dat klonk echt heel smerig. Mijn vriend zat in de behandelruimte erbij en die kon het ook horen.
Daarna een watje gehad die ik dicht moest bijten tegen het bloeden. En ik mocht alweer gaan.
Thuis aangekomen even gezeten. Volgens de tandarts zou de verdoving tussen 6/half 7 moeten gaan uitwerken. Alleen voelde ik rond half 4 de zwelling al minder worden en kwam er iets meer gevoel bij. Dus maar even 2 paracetamol achterover gedrukt.
Niet heel veel daarna ben ik gaan slapen. Door de zwangerschap vaak behoefte aan middagdutjes.
Ben nu ongeveer een halfuur weer wakker. En heb totaal geen pijn. Het voelt hooguit wat raar. Dus al met al is het me behoorlijk meegevallen.
Op deze manier ben ik ook niet bang voor als de andere 3 er ooit een keer uit zouden moeten ofzo.