Overigens, over de hele vergelijking tussen pedofilie en homofilie:
Er werd ergens in dit topic gezegd dat beide worden afgekeurd door de bijbel, maar ik kan de passage die pedofilie expliciet afkeurt helemaal nergens vinden. Seks buiten het huwelijk om is verboden vanuit de bijbel, maar de minimum leeftijd van de bruid of bruidegom staat hier niet bij vermeld.
In het oude testament zijn meer dan voldoende voorbeelden te vinden van pedofilie (in Rechters, of Rebekka in Genesis bijvoorbeeld), maar goed; laten we 't op het nieuwe testament focussen aangezien "Deel 1" blijkbaar niet mee telt (waarom lever je die dan bij het geheel?, denk ik dan, maar goed).
In het nieuwe testament staat in Korinthiërs wel iets over "indien die de bloem der jeugd is gepasseerd, laten zij trouwen" - 1 Korinthiërs 7:36, maar da's natuurlijk vrij vaag; in de praktijk (en uit historisch onderzoek) weten we dat het dan vaak gaat over vrouwen/meisjes die net hun eerste menstruatiecyclus hebben gehad. Dat zou in Nederland (en in íedere zichzelf respecterende rechtsstaat) als pedofilie worden beschouwd.
Mijn belangrijkste punt hierin is vooral; waarom zijn mensen er zo van overtuigd dat de bijbel een goed moreel kompas is? Iedere keer als ik er in kijk zie ik vooral heel veel ellende voorbij komen (slavernij, stenigingen, jezus die een wik wil drijven tussen jouw en je familie opdat je hem volgt, een jaloerse god, etc.).
Ieder z'n ding, maar ik snap het gewoon écht niet...