Echt vervelend wat er is gebeurd.
Samen echt uit thuis stappen is toch het beste. Uit de sleur bedoel ik dan met thuis. Ik merk namelijk dat wij thuis samen in de sleur ook niet altijd zo leuk zijn. Door de routine, werk, drukte etc merk ik dan echt dat we op elkaar gaan vitten en dat eindigd soms er echt in dat ik denk ik heb hier helemaal geen zin in. En dan gaan we samen weg en dan is alles zo relaxed leuk en kunnen we zo leuk lachen en praten dat ik denk jemig wat ben ik gek op die gast en waar maak ik je druk om? Juist omdat we dan samen uit de situatie stappen en rust voor elkaar hebben. Kunnen we ineens niet van elkaar afblijven en kletsen we ons suf. En dan heb ik het over heel kort nog geen 24 uur in een suf hotel.
Voor ons werkt dit thuis niet zo goed omdat met name ik een controle freak ben en thuis niks los kan laten. Wij gaan dus weg. Maar je kunt natuurlijk wel dingen thuis doen:
maak een mand of doosje en gooi ieder een aantal samen doe dingen erin voor thuis. Date avonden. En grabbel dan en doe een zon ding een keer per week. Dat kan van:
wellness avond : massage(elkaar) maskers samen douchen en in bad met kaarsjes en muziek
bioscoop: samen popcorn maken, bankbed maken en film kijken
diner voor twee: samen koken incl menukaart etc
gamen of spelletjes samen
zon diepste gesprekken spel doen
samen knutselen etc
Je moet zonder morren meedoen in het idee van de ander en je wordt er steeds creatiever van :-)