[verwijderd] Mijn eerste reactie in mn hoofd was Ali, maar ik snap dat je daar niet bewust voor zal kiezen.
Snoopy1979 Als ik het al zou afkorten zou het Jandro zijn denk ik. Uitgesproken als gandro (de uitspraak van de g tussen de g en h in).
[verwijderd] Bedankt voor de reactie allemaal! Als ik de afkortingen in nederland zo zie, denk ik toch dat ie af gaat vallen π alex, Ali, Jan, al, nee dat lijkt me niets lol
[verwijderd] [verwijderd] wat had je zelf in gedachten dan? Dan zou ik tegen iedereen zeggen dat je zoon jouw afkorting heet π als je echt per se deze naam wil
Vulpen [verwijderd] Maar hoe vaak wordt een naam nou helemaal afgekort, dat doe je toch hooguit bij naaste familie, of misschien heel goede vrienden..?
[verwijderd] Vulpen nou, dat hangt wel van de naam af hoor. Ik word maar heel zelden met mijn volle naam aangesproken.
Manque Vulpen ik heb ook zo'n rare voornaam met 4 lettergrepen, ben blij dat daar een afkortingsnaam voor is π die gebruik ik overal, ook op mijn werk enzo.
Vulpen [verwijderd] Maar op wiens initiatief is dat, gaan mensen dat uit zichzelf zomaar doen, of zeg jij er zelf bij: 'Maar noem me maar huppeldep'? En heb je dan een naam die ook makkelijk af te korten is? Want ik vind het bij Alejandro gewoon niet zo voor de hand liggen om dat zomaar te gaan afkorten.
[verwijderd] Vulpen Een beetje van beiden. Nou zijn het ook veel Engelsen die dat doen (ivm werk enzo), en daar is afkorten sowieso wel wat gangbaarder. Plus datik mijn eigen naam ook niet altijd even vloeiend uit mijn mond krijg, dus ik kort het zelf vaak al een stukje in (behalve bij bijv. voorstellen dan natuurlijk) Geen idee hoe ik Alejandro zou afkorten. Waarschijnlijk βAlejβ of βJandroβ
[verwijderd] Vulpen mijn man is Spaans en in Spanje is het gebruikelijker om AlΓ¨ te zeggen dan de hele naam voluit π
Vulpen [verwijderd] Plus datik mijn eigen naam ook niet altijd even vloeiend uit mijn mond krijg Nu ben ik wel benieuwd naar je naam π
Vulpen Manque Ja maar dan is het dus op eigen initiatief en kun je zelf invloed uitoefenen op hoe de naam wordt afgekort π