Ik heb de aflevering net gezien, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Daenerys gaat helemaal ontsporen ben ik bang, helemaal na die onthoofding van Missandei. Ik denk dat ze nu het recht voelt om Kings Landing binnen te vallen en al die onschuldige mensen aan te vallen. Jammer.
Zo veel seizoenen vond ik haar echt geweldig, en nu weten ze in een paar afleveringen tijd dat gevoel volledig om te keren.
Hoort natuurlijk wel bij GoT, maar leuk vind ik het niet. Wel weer goed om te zien dat dit kennelijk gebeurt wanneer mensen de macht krijgen.
Trouwens, ik had echt gehoopt dat Missandei zelf zou springen. Om nog een laatste beetje trots te bewaren. Ik snapte dat 'dracarys' ook niet zo goed? Alsof ze Daenerys vraagt/toestemming geeft om Kings Landing te verbranden?
Voor de rest, mehh. Ja, vond het jammer dat die draak doodging.
Had verwacht dat die draak nog wel belangrijk zou zijn voor Jon. Hij heeft Ghost aan het noorden gegeven, als een soort afscheid van de Starks. Je zou verwachten dat Rhaegal daar voor in de plek zou komen. Dacht zelfs nog aan een epische drakenstrijd tussen Daenerys en Jon. Maar dat gaat dus niet door.
En jeetje zeg, wat een machtspelletjes weer. Varys die verraad wil plegen, Sansa die niets vertrouwt, pfoe.
Ben trouwens wel benieuwd naar de verhaallijn van the Hound. Neem aan dat hij naar Kings Landing gaat om zijn broer te vermoorden. Wil nu wel heel graag weten wat voor vies hoofd er onder die helm zit haha.
En wat er met Arya gaat gebeuren. Denk niet dat zij Cersei gaat vermoorden, na de Night King. Wil haar nog wel eens zien veranderen van gezicht, dat is al zo lang geleden.
Ik vond het trouwens ook apart dat de oorlog met de White Walkers zo werd afgedaan.
Er werd zo wat geen woord over gerept. Ook bij Cersei niet, alsof het allemaal doodgewoon was dat ze de oorlog gewonnen hadden...
En ik vroeg me af waar alle White Walkers gebleven zijn? Tijdens het gevecht lagen er gewoon bergen met lijken, maar die werden in deze aflevering niet verbrand geloof ik.
Of zouden ze gewoon poef weg zijn nadat de NK uitgeschakeld was?