Jessie80 Ik heb over mijn hart gestreken en wij hebben vrijdag al pannenkoeken gegeten en gaan vanavond toch gewoon frietjes eten. Gelukkig compenseert de hoeveelheid groente die gisteren in de lasagne zat een beetje en staat er nu een pannetje groentesoep op voor bij de lunch.
Hopsatee Vulpen Yes deze: https://www.lauraloves.nl/recept-orzo-spinazie-burrata/ en ik voeg dan zelf cherry tomaatjes toe en daarnaast ipv wijn bouillon ivm zwangerschap en kindjes die mee eten 😬
Jessie80 Spaghetti met rode saus zoals de kinderen het noemen, met tomatensaus die ik per grote pan maak en dan in vries plus courgette en paprika.
Nescio Plaattaart met zoete aardappel, bietjes en feta en geitenkaas. Volgens mij heeft @Vulpen dat recept al eens gepost 😃
Manque Bloem Eigen recept, dus ik heb geen link. Maak van +- 1 kilo aardappels een puree met melk en boter. Leg 2 diepvries zalmfilets in de plastic verpakking in een wasbak vol water. Als ze voldoende ontdooit zijn, snijd je ze in de lengte doormidden, zodat je van elke filet 2 dikke plakken maakt. Wok een zak verse spinazie (300 - 400 gram) in een droge pan tot het slinkt. Beetje zout erbij. Bedek de bodem van een glazen ovenschaal met de gewokte spinazie. Leg de 4 plakken zalm daar bovenop. Smeer over elke plak zalm een eetlepel grove mosterd uit. Bedek nu alles met de puree, vul de ovenschaal. Bestrooi de laag puree met pittige 48+ kaas en wat parmezaan. 25 minuten in een voorverwarmde oven op 215 graden.
Rietjesbeker Ik had vanavond voor het eerst kip tikka massala gemaakt. We vonden het lekker, dus die blijft op het menu!
Vulpen Manque Oeh geroosterde kikkererwten! Alsof je ineens chips mag eten als avondeten 😋 Wij eten jackfruitburger, gebakken aardappeltjes en rode kool. Maar ik had maar 450 gram rode kool gekocht dus nu eten we er ook nog erwtjes en worteltjes bij. En de kinderen krijgen nog vissticks.
iMoeder June Ow die ken ik niet? De TikTok pasta met een blok feta en hoop tomaatjes in de oven, was hier niet bepaald een succes. Dus ben wel benieuwd naar deze versie.