Hooyo-shimbir Ciabatta met kalfsvlees en gegrilde paprika met rucola en aoli. Daarnaast nog een soepje, waars harira. En een shake
Adje Elena22 Tuurlijk, ik gebruik deze: https://lekkertafelen.nl/recepten/kip-cashewnoten-slowcooker/
Ysabella Ik dacht spareribs, is die zaak vandaag gewoon gesloten. π Dus het zijn hamburgers geworden, morgen nog maar een poging wagen. π¬
Aries Uit m'n nieuwe Ottolenghi kookboek: gestoofde kip met paprika, tomaat, harissa, koriander, pure chocola en een krokante maΓ―skorst ben benieuwd. π
[verwijderd] Morgen weer nekoperatie dus vanmorgen voor drie dagen vooruit gekookt zodat man na zijn werk het alleen hoeft op te warmen. Heb 2,5 uur in de keuken gestaan en dat is echt heel wat want ik haat koken. Donderdag en vrijdag is man vrij (en de kinderen ook) dus dan mag hij het uitzoeken en boodschappen doen en koken. Vanavond broodje hete kip Morgen Nasi Goreng (en daar gaat de hete kip die vanavond overblijft doorheen). Woensdag broodje gehaktbal en tomaten/groente soep.
Marshmallow Zoete aardappel, paprika, courgette, sjalot en knoflook uit de oven + lamsworstjes. Lekker π
Adje Rul gehakt met gebakken spek en ui, stroganoffkruiden en scheutje room, witlof salade en aardappelpuree
[verwijderd] Het plan was curry van bloemkool en kikkererwten met kokosmelk en koriander. Maar de bloemkool kostte β¬3,50... Vond ik wat te duur. Dus het wordt nu broccoli, verder zelfde receptuur.
Ysabella Nasi, die ik echt veel te pittig heb gemaakt. π€ͺ Net als jaren geleden met het stoofvlees, was ik de 2 madame jeanette vergeten er na 2 uur uit te halen. Ik vond ze ook niet meer terug na 10 uur stoven. ππ€£
[verwijderd] Ysabella gisteren ook 2 madam janettes (wel zonder pitjes) in de hete kip gedaan en dat was inderdaad wel heel erg pittig π Vanavond hadden we het restantje hete kip door de nassi geroerd en daarin was het wel lekker dat extra beetje pit.
Lovely83 Lekkerbekjes uit de oven, goed gevulde salade en krieltjes uit de oven met ui, knoflook, zout en rozemarijn.
Ysabella Hooyo-shimbir Ja ik had toen een Surinaamse vriend en hahaha zelfs hij liet het eten aan zich voorbij gaan. π€
Hooyo-shimbir Pompoensoep Loempia Aardbei gebakje Fruit shake (En als het te weinig is heb ik nog poffertjes)