Toch6 smax dat eet ik al 3 weken nu ๐ ideale site. Weekmenu's doe ik regelmatig en nu heeft L voor 2 weken recepten in thema opgezocht (wereldreis, herfst) Vandaag Mexicaanse tomatensoep
smax Toch6 Ah leuk! Wij hebben ook alle kookboeken ervan (en een bakboek) waar ze vaak uit kiezen. Kipsalon wrap, verschillende kipkerries, Surinaamse bami, etc etc. Ben blij met de site. Je hoeft geen โgekkeโ dingen in huis te halen ๐
Vulpen Softbasegaming https://isgeschiedenis.nl/nieuws/ontstaan-en-traditie-van-hutspot-met-haring-en-wittebrood
Uilenmama Vulpen en @Softbasegaming Ik ben geboren in Leiden en er tot mijn 24 ste gewoond, nu woon ik in een dorp naast Leiden. Elk jaar eten we dus hutspot op 2 en 3 oktober.
Snoeki smax Boh alleen al bij de soepen ene rond geneusd en daar kan ik al twee weken van koken๐ฌ๐ค Ik ga er eens wat dingen van proberen ๐๐
Nescio Cactusje in de Allerhande of de Libelle staan vaak 'laagdrempelige' gerechten die toch net even anders zijn. Ik zou zelf gek worden van elke dag stamppot of AVG, dus ben blij dat ze hier alles wel lusten (de oudste houdt niet van peulvruchten en zoete aardappel is ze ook niet gek op, de middelste lust vaak geen groenten (behalve als ze gekookt zijn)) en dat we veel kunnen variรซren. We koken ook nooit uit pakjes en zakjes. Mijn moeder doet dit soms wel en als we dan daar eten valt het me op hoe zout het dan smaakt ๐
Toch6 Bakplaat zoeye aardappel, broccoli, kip. En weer niet gaar. Zelfs als ik het bijna dubbele tijd in de oven heb is alles nog niet gaar ๐ geen Bakplaat meer voor mij
Miek89 Toch6 ik doe zoete aardappel friet uit de diepvries en dan op een aparte bakplaat. Misschien dat nog eens proberen?
Vulpen Toch6 Mijn ervaring met bakplaten is dat je alles eerst moet koken, anders is het knagen. Wij eten linzencurry.
Mamabeertje Iel, bah, vies, Oftewel kip goulash. Wat de jongens uiteindelijk toch op een broodje hebben gegeten.
Bloem Toch6 Heb je een hete luchtoven? Hier gebruik ik eigenlijk altijd voorgekookte krielaardappeltjes en die dan samen met het vlees en de groente met olijfolie en kruiden er overheen gesprenkeld 30 minuten in de oven op 200 graden. En dat is altijd genoeg om gaat te zijn. Wij maken heel vaak traybakes en dat lukt altijd.
Marshmallow Toch6 wat gek zeg dan zou je toch verwachten dat het wel gaar is! Maar aardappel kook ik altijd voor. Half gare aardappelen vind ik zo vies.
smax Toch6 Ik heb soortgelijk recept van de week van hem gemaakt, maar dan met bloemkool. Wel alles gaar. Ligt het wellicht aan je oven? ;-)
Vulpen June Bloem Wij wel, maar het lukt dus bijna nooit tenzij we het voorkoken. Gek hรจ? Terwijl in het algemeen ik altijd de kortste tijd moet aanhouden of zelfs minder, als ik broodjes afbak of zo.