Pimpelmeesje Born2bme Ik laat zelf altijd de peterselie achterwege. Romige avocado courgetti (1 persoon) ½ avocado 12 basilicumblaadjes 2 eetlepels olijfolie 15 gram pijnboompitten ½ theelepel gedroogde peterselie 1 teentje knoflook 200 gram courgette 50 gram spinazie 5 cherrytomaten 1 eetlepel citroensap Peper en zout 20 gram Parmezaanse kaas Bereiding Snijdt de avocado door midden en schep één helft uit. Voeg samen met blaadjes basilicum, 1 eetlepel olijfolie, pijnboompitten, peterselie en knoflook. Pureer deze ingrediënten tot een gladde massa. Maak vervolgens de courgetti met behulp van een Spirelli. Doe 1 eetlepel olijfolie in een pan en bak hierin de courgetti samen met het avocadomengsel en spinazie gedurende 3 minuten. Snijdt ondertussen de cherrytomaten doormidden en meng ze met de courgetti. Voeg de citroensap en wat peper en zout toe en roer de courgetti goed door. Schep de courgetti op en bord en rasp tot slot de Parmezaanse kaas over de courgetti.
[verwijderd] Pimpelmeesje Nou, ik heb alles in huis gehaald om dit van de week een keer te maken! Wat is trouwens een spirelli?
Aries Vulpen https://nl.pinterest.com/pin/362047257522780097/?nic_v1=1bpLB6LqVSkywh5sJP1dKA7DBSAH8uKq6tQd1Uf0fLpyH2ZcR8meDzfSKY%2Bp0KiBHh (Komt uit het 15 minutes boek van Jamie Oliver, dan zijn bij mij de linzen echt niet gaar, maar weinig werk is het wel. 🙂) https://rasamalaysia.com/naan/ Ik maak ook wel eens een hele snelle variant van naan met zelfrijzend bakmeel, yoghurt en een beetje zout.
Kipsate Kinderen hebben pannenkoeken op. Wij eten zo gevulde broodjes met kip, krokante kip en aardappelkroketjes. Pannenkoeken zijn dan voor vannacht.
Lovely83 Ik eet met de meiden gegrilde zalm, krieltjes en sperziebonen. Voor de mannen heb ik nog allerlei restjes van iftars van afgelopen weekend.
Pimpelmeesje [verwijderd] inderdaad een apparaat dat mini sliertjes maakt van groente, maar je kan courgetti ook kant en klaar kopen. Aangezien ik het vaak eet was t voor mij wel rendabel om er 1 te kopen, je hebt goedkope puntenslijper-achtige en elektrische.