Magali de oudste viel reuze mee, net geen 8 pond en geboren op 40 weken.
Deze schatten ze rond de 9 pond met 40 weken, maar omdat buik en hoofd buiten de grafiek vallen (en benen op p80 ofzo), is er een risico op dat de schouders vast komen te zetten. Standaard protocol.is dan overdragen aan ziekenhuis en inleiden met 38 weken.
Maar in goed overleg met de VK en gyn, gaan we dat protocol niet in vooralsnog. Volgende week gaan ze nog 1 keer met echo meten en als het niet uitzonderlijk gegroeid is, dan is advies van gym en VK om poliklinisch te bevallen, en mocht het rap gaan en thuis worden, dat er 2 verloskundige bij zijn. En evt strippen met 39 weken maar dat zien we dan wel. Misschien is hij er dan al zelf. Ik vind het prima zo! Twijfelde tussen poliklinisch en thuis, dat hoeft niet meer, en bij m'n zoontje is poliklinisch goed bevallen. Dus vind het ook echt niet erg.
Lastige van de groeiechos vind ik , dat ze helemaal niet kijken naar jou, je man, je eerdere kinderen, maar gewoon een protocol hebben van 3 kilo ofzo is gemiddeld, dus boven de 4 is een te grote afwijking. In mijn omgeving worden bijna alleen maar kinderen van rond de 4 kilo geboren.. 🤷 dan is een kind van 3 een echt kleintje ,🙈.