Vulpen Het hangt er ook wel een beetje vanaf hoeveel tijd je er zelf aan wilt besteden. Voor iemand die al zoveel tijd op het forum aanwezig is als jij kost het denk ik nauwelijks meer tijd, behalve op momenten dat we een vergadering hebben gepland (altijd d.m.v. chatsessie via Whatsapp) of er onrust op het forum is, waar wij als beheer iets mee moeten. Beide komen niet heel vaak voor (maar resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst).
In principe lees ik elke dag "mijn deel" door, maar als ik eens druk ben kies ik er ook wel eens voor om een of twee dagen over te slaan. Dan lees ik daarna even bij, sommige topics door echt alles te lezen, maar sommige ook door te scrollen. In een topic als "kletsen over slowcooking" is de kans op onrust wat minder groot dan in een topic over fatshaming, dus dat laatste topic houd ik dan beter in de gaten en het eerste topic scroll ik vluchtig doorheen. En als ik heel veel heb gemist (bijv toen bij het songfestival, namelijk 450 posts in รฉรฉn nacht), dan vind ik het wel best, lees ik alleen de laatste 20 posts ofzo en ga ik uit van het feit dat de andere leden ook allemaal volwassen vrouwen zijn en het heus wel goed gegaan zal zijn. Al met al zit ik gemiddeld denk ik wel drie kwartier tot een uur per dag oo het forum, maar dat is inclusief het schrijven van mijn eigen reacties, dus niet alleen het modereren.
De subfora moeten we denk ik opnieuw verdelen als er een paar nieuwe moderaters zijn en het team weer compleet is.