Ik ben ook christen. Opgevoed met elke zondag na de kerk maar sinds samen met mn man niet vaak meer. Dit jaar echt maar enkele keer geweest en daar baal ik van, voor mezelf. Mijn man is niet christelijk en met werk allebei in de zorg dus regelmatig zondag werken, dan willen we ook weleens een zondag rust. Maar ik merk wel dat t meer en meer aan me knaagt.
Onze dochter hebben we laten dopen en ben hier in de opvoeding wel bewust mee bezig. Bidden voor t eten en na het eten lezen uit de peuterbijbel. Ik wil het haar meegeven maar wel open in staan, zij moet en mag later haar eigen keuze maken en ik wil niet dat zij druk voelt vanuit ons, zoals ik nu soms als volwassen vrouw nog wel kan voelen vanuit mijn ouders.
Ik kan niet uitleggen waarom ik geloof, geloof me ik heb er genoeg tegen aan getrapt als puber. Maar er zijn voor mij teveel dingen gebeurd waarin ik God van heel dichtbij ervaren heb en voor mij vast staat dat hij geloofd.
Over t stukje over naar de kerk gaan, dit is voor mezelf. En ik weet ook dat je christen kunt zijn zonder naar de kerk te gaan, en ik ben het echt niet met alles in de kerk eens, maar voor mij is t zo af en toe wel een manier om weer even dichterbij mn geloof te komen.