Lovely83 Ja mijn dochter heeft echt flinke krullen. Haar papa is halfbloed dus ze heeft heel mooi dik, krullend haar. Maar het klit en pluist als een malle. Ik vlecht trouwens niet met nep-haar (wil ik ook niet). Alleen haar eigen haar. En dan heb ik dus dat tijdens het vlechten de uiteinden in de war raken.

Ik moet sowieso voor haar naar de LOC methode gaan kijken. Want het is momenteel echt een drama.

Luuz dan zou ik inderdaad een spoeling doen. Mijn dochter heeft ook enorm veel haar, ik moet echt goed uitkijken om het haar niet te zwaar te maken met het vlechten met nep haar. Anders krijgt ze nek en hoofdpijn.

• Luuz hebben hierop gereageerd.

Lovely83 de moeder van haar vriendinnetje heeft een eigen kapsalon. Ik zal haar eens vragen of ze iets heeft voor haar verjaardag. Dat blauwe is ook wel heel gaaf.

iMoeder en als je vet aan uiteinden doet? Of wat conditioner?

Hier is het trouwens ook zo met de uiteinden hoor zonder nep haar, tenzij ik de uiteinden nog goed kam. Met nep haar krijg ik het alleen strak.

Lovely83 Ik doe die boxing braids sowieso alleen als haar haar nog nat is (na het wassen). Doe er dan eerst Andrelon kroescreme in en kokosolie. Daarna goed kammen nog een keer. En dan vlechten. Maar het blijft lastig. Ik heb de techniek gewoon nog niet echt goed in de vingers. Gewoon invlechten en vissegraat vlecht gaat goed. Maar dat blijft ook niet lang zitten. Na een nacht slapen pluist het enorm.

Als mijn dochter op kamp gaat voor twee nachten vlecht ik het in in 6 vlechten. Dit omdat ze dan haar haar niet hoeft te kammen. Ik ben bang dat als ze dat helemaal zelf moet doen en ik het niet na kam we na het kamp naar de kapper moeten om de knopen er uit te kammen..... (mijn grootste nachtmerrie) ze heeft lang krullend/pluizend haar.
        Als ik het dan vlecht smeer ik er vanalles in, eerst haar crème, dan schuim, tijdens het vlechten gelwax, en als het klaar is haarlak er overheen.
        Vlak voor het kamp af is gaan ze altijd zwemmen dus dan is de lak er wel uit. Thuis haal ik de vlechten er uit en gaat ze douchen en haar haar goed wassen en dan is het gelukkig geen drama met knopen en toestanden....

Ik lees dat jullie het over boxing braids hebben en ik denk, even googlen. Dat is dus wat ik altijd bij mijn oudste doe als ze een turnwedstrijd heeft (of dus op haar verjaardag zoals op de foto hierboven), wist ik veel πŸ˜‰. Ze heeft erg dik haar dus is makkelijk te doen. Mijn jongste heeft heel fijn (dun) haar maar wel veel, maar dat is dus heel moeilijk te vlechten. Ze is heel gevoelig, ook qua hoofdhuid pijn, dus ze wil ook nooit invlechten eigenlijk, dat scheelt πŸ˜‰

Ik hoop dat het zo te zien is. De oudste kan ik weer invlechten omdat haar haar weer iets langer is.

Bij de jongste heb ik staartjes gemaakt, dat maak ik vaker. Dat blijft een dag of drie a vier zitten en dan knip ik de stiekjes eruit.

Meestal doe ik er dan een hoge knot bij met de rest van haar haar. Maar nu om uit te proberen ingevlochten vlechten van de overige strengen.

r

hier een dochter met prachtig haar en ik vind tutten met haren echt heeeeel leuk om te doen. Helaas voor mij mag het niet: ze wil alleen maar een staart en meer niet, heel saai.

Wat Mooi allemaal. Mijn dochter van 3 heeft nog zulk pluizig vlashaar. Bovenop heel erg kort. Kan niet veel anders dan 1 of 2 vlechtjes en soms een omgekeerde vlecht maar die gaat altijd snel pluizen en plukjes die eruit gaan.
          (Sorry kreeg de foto niet rechtop)

Lovely83 Hoe blijft dat goed zitten? En hoe ga je pluis tegen? Ik maak ook wel eens box braids (2) bij mijn oudste dochter maar als zij er mee slaapt is alles pluizig.

IvyEsmee
            dochter slaapt met satijnen muts, daarnaast werkt haar haar type ook erg goed mee hoor!

Oh wow ik ben ook zo jaloers. Mijn kinderen hebben mijn haar geΓ«rfd. Einstein 2 in de maak. Dit is de eerste keer invlechten.

Meca als je het haar nat maakt en heel strak een opvlecht maakt met kleine plukjes, moet het met pluizig haar ook wel redelijk lukken, dan heeft het niet veel kans om te pluizen.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Snoopy1979 ik heb het met nat haar geprobeerd maar het lukt mij niet om het heel strak te houden. Dan doe ik mijn dochter pijn πŸ™ˆ het pluist dan even wel minder maar als het droog is springen alle sprietjes er weer uit.

Maar ik zie ook dat jullie allemaal nette vlakken hebben van stukjes haar die je erbij pakt. Doen jullie dit met een kam?

Voor mijn gevoel kom ik handen te kort 🀣

Meca Ja dat heb ik dus ook. En kleine stukjes pakken lukt mij dus ook niet. Sowieso lukt het me niet met twee handen zoals ik op video's zie.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Meca Maar ik zie ook dat jullie allemaal nette vlakken hebben van stukjes haar die je erbij pakt. Doen jullie dit met een kam?

Met kleine plukjes pak ik de puntkam πŸ™‚

Meca heel strak kan soms wel even pijn doen ja πŸ˜‰ oudste heeft daar niet zo'n last van, jongste wel, maar ze weet dat het erbij hoort 😬 πŸ˜‰
                    Ik pak de stukjes meestal met mijn vinger, puntkam kan ik niet zo goed mee omgaan, dan floept het weg. Ik kam vaak het stukje netjes met een kam, zodat het netjes zit, en dan goed strak trekken.

Blijven oefenen πŸ˜ƒ