Trees Mijn oudste heeft om deze reden nooit een speentje gehad. Dochter wel want toen was het advies anders en zij werd er ook echt rustig van. Ik vond het echt ideaaaaaal en alsnog gewoon anderhalf jaar gevoed. Mijn jongste daarom ook aan speen laten wennen. Die pakte hem wel maar minder dan dochter. Vond het alsnog heel fijn om af en toe die speen te kunnen geven.
En idd @Sevenof9, op tijd beginnen met aan een fles laten wennen. Ook als je borstvoeding geeft. Dat had ik met de oudste niet gedaan en bleek super onhandig! Want dan kan je dus nooit even weg van de baby zijn voor al te lang en kan je man nooit een keer een voeding doen, kun je niet afbouwen met opvolgmelk na een jaar etc.