Hier was het direct een verwijzing maar was het ook wel duidelijk nodig bij de 2 oudste. De jongste 2 worden al preventief verwezen en hebben jaarlijks controle.
Ik zou denken dat de huisarts niet zo heel veel kan doen. In het ziekenhuis doen ze allerlei testjes en als daar wat afwijkends is doen ze druppelen. Bij mn oudste deden ze sowieso druppelen omdat hij veel hoofdpijn had.
Maar geen idee hoe jullie huisarts daar over denkt, maar ik ben ondertussen met ogen wel, meteen doorverwijzen en klaar.
Bij mn tweede vonden ze het maar onzin dat hij slecht zag en lag het aan zn koppigheid en niet aan zn ogen. Bij de oogarts bleek hij met 1 oog maar 10% te zien. En we zijn nu ruim 3 jaar aan het afplakken en nog steeds is het niet goed (lui oog en -3). En hij zei gewoon tegen het consultatiebureau, ik zie het niet. Het is 1 grijze vlek bij de test met dat oog. (En met zn andere oog deed hij alles wel goed en netjes).