Nescio absoluut radijs! Je ziet binnen een paar dagen al de kiemplantjes opkomen en je kan ze met een paar weken al oogsten! Zo leuk!
Bovendien zijn ze niet kapot te krijgen; ik heb al mieren, slakken en rupsen gehad die de blaadjes opvraten maar ze groeien gewoon door.
Ik heb ze zelf ook geplant en gisteren voor het eerst geoogst. Zo bijzonder hoe je op goed geluk een beetje in de aarde woelt op zoek naar een radijsje en je grote, rode vindt😁
(ik lust overigens helemaal geen radijs, maar ik vind het zo leuk om ze te groeien dat ik nu aan al mijn kennissen radijs mee geef, haha)
Tomaat en paprika vind ik ook erg leuk. Hoewel ik daar wel plantjes van heb gekocht. Ik ben al meer dan 2 maanden bezig met mijn gezaaide paprika, en dat zijn nu net plantjes van 5 cm hoog. Voordat daar vrucht aan komt, is de zomer voorbij.
2 weken geleden heb ik een tomatenplant gekocht en daar komen nu bloemetjes en baby tomaatjes aan. Dat gaat dus heel wat sneller😅
Daarnaast vind ik aardbeien ook erg leuk en makkelijk te stekken. Vorig jaar begonnen met 6 plantjes, inmiddels zijn het er 9 plus 2 beginnende extra stekjes. En veel zoetere aardbeien dan in de winkel!