Pimpelmeesje Oja en dat de punctie hier niet onder een roesje kan 😬

Ik heb 2x een punctie zonder roesje gedaan, ik merkte eerlijk gezegd weinig verschil met de puncties met roesje. Het ligt er maar net aan hoe goed en snel je arts is met de punctie. Ik heb onder een roesje één punctie met flushing gehad, dat was ronduit de ergste omdat die het langst duurde, roesje deed naar mijn idee weinig tot niets. In totaal heb ik 4 puncties gehad.

Als jullie wens voor een tweede kindje groot is, dan zou ik denk ik toch dat traject ingaan als het mogelijk is, anders blijf je misschien altijd met een gevoel achter van “had ik maar…”.

Trees Ik zelf geloof daar niet in.

Ik "eigenlijk" ook niet, maar toen ik alle voor en nadelen ging uittypen van de week kwam er achter dat dit dus toch onbewust in mijn hoofd speelde.

Ansji ik heb veel moeite met eendenbekken door negatieve ervaringen icm vroeger veel bekkenbodemspanning / vagisme-achtige problemen. Een compleet pijnloze behandeling als de iui is al heel lastig voor mij om dan ontspannen te blijven, en als ik aanspan doet het kannonenveel pijn.
    Met het roesje bij de vorige ivf was ik weg, dus niets van gemerkt. Als ik "bij" ben denk ik niet dat ik kan ontspannen en ik weet niet of ik dan alle vooruitgang op dat gebied straks om zeep heb geholpen...

Pimpelmeesje ja ik kan me dat wel voorstellen, het is zo'n lastige keuze om te maken. Maar je mag ook best even de tijd nemen om het te verwerken, het is niet zomaar iets.
    Bij ons is het nog even afwachten, deze maand kwam mijn eisprong pas op dag 29, dus weer ouderwets laat. Net toen mijn vriend in Spanje was. We hebben nog wel een kansje door de dagen voor hij vertrok, maar het is niet ideaal. Ik moet ongeveer over een week ongesteld worden. Ik moet zeggen dat er zoveel speelde bij mij de laatste weken dat ik er in mijn hoofd niet heel veel mee bezig ben geweest. Ik heb veel gewerkt en er is weer iemand overleden waar ik heel verdrietig om ben, dat overheerste even. Dus nouja we zien het wel volgende week.

Trees dit beschrijft het wel een beetje. Achteraf is het makkelijk. Hier was het alle ellende waard geweest. Maar ik.had ook niet zoveel moeite met de icsi behandelingen. Het was vervelend, maar ook geen drama voor mijn lijf.

Maar die onzekerheid. Zelfs voor de derde, toen hadden we na de eerste punctie 0 resultaat. Wat heb ik toen gehuild (en getwijfeld of ik nog een moest doen).

Maar altijd het stemmetje in mn hoofd , wat als en daardoor gingen we door.

Qua het lot tarten, ik geloof er niet in, maar herken de twijfel wel hoor. Vragen als, als ik niet natuurlijk zwanger kan worden, is daar niet een reden voor, moet ik het niet gewoon laten zijn (zeker toen "een vriend" zoiets ook nog eens hardop uitsprak). Maar uiteindelijk, achteraf, nee. Het is , net zoals trees zegt, niet anders dan andere medische handelingen.

Dikke knuffel meid.

• Ansji hebben hierop gereageerd.
      • Bloem vindt dit leuk

Sevenof9 Bij ons is het nog even afwachten, deze maand kwam mijn eisprong pas op dag 29, dus weer ouderwets laat. Net toen mijn vriend in Spanje was

Jak wat flauw 😕 hoop toch op een wondertje 🤞

7 dagen later

15 april afspraak voor ivf/icsi
        Morgen uitgangsecho om nog een keer letrozol mee te krijgen, dan doen we deze poging gewoon thuis, ik geloof niet zo dat iui meer kans geeft dan zelf doen, en dan moet ik wel steeds daarheen a bijna een uur enkele reis. En dan hopelijk daarna kunnen starten.

5 dagen later

Wij zitten (al bijna een jaar) in het traject voor een kindje

• Vulpen hebben hierop gereageerd.