Ik wil ook graag meeschrijven, al is het hier een beetje een apart verhaal. Dus met het risico dat ik voor volstrekte idioot wordt uitgemaakt zal ik maar even vertellen hoe het zit ππ
Ik ben moeder van 7 kids in de leeftijd van 19 tot bijna 2. Mijn oudste wordt over 2 maanden voor het eerst vader, en ik dus oma. Mijn vriend heeft zich 1,5 jaar geleden laten steriliseren, maar nooit laten testen of er geen zaadcellen meer in zaten. Omdat ik stiekem de hoop heb/had dat de operatie niet geslaagd was π hou ik elke maand mijn cyclus bij en doe sommige maanden ook ovutesten. Twee maand geleden toch mijn grote wens uitgesproken en sindsdien is mijn vriend aan het nadenken over of hij toch weer een operatie zal gaan doen om de boel te herstellen. Aan de ene kant wil hij ook graag nog een kleine, maar er zijn ook twijfels (mijn leeftijd, 40, en evt een kindje met handicap of dat er iets anders mis zou gaan, dat we nu ook al heel blij zijn met ons gezin, enz).
Intussen blijf ik elke maand toch 1% hoop houden om zwanger te worden, ook al weet ik best dat die kans erg klein is, toch schijnt bij 3 van de 1000 mannen de operatie te mislukken en zeker bij jongere mannen is er meer kans dat het lichaam het zelf hersteld (mijn vriend is 35) en hij heeft natuurlijk nooit een zaadcheck gedaan. En hopen dat hij komend jaar toch de operatie gaat doen en we echt nog voor een kleine kunnen gaan. Lukt het niet, dan is het ook goed, lukt het wel dan zou dat geweldig zijn!
Dus hier mijn rare verhaal π