Trees Vind ik voor mijzelf echt onzin als het apparaat het nog prima doet. Ik zet er halverwege een nieuwe batterij van 10 euro en ik doe 5 a 6 jaar met een telefoon.
Maar dat is mijn hele punt. Mijn telefoons worden op die manier ook 5-6 jaar gebruikt tot ze op zijn.
Ik zeg niet dat iemand het anders het zo moet doen als dat ik het doe. Dat maakt me ook niks uit verder hoe anderen het doen. Maar ik leg het uit omdat mijn redenatie/logica niet lijkt te landen.
Trees Met hun verjaardag krijgen ze van ons 125 euro en verder hebben ze zakgeld, kleedgeld, loon bijbaantje (dat is hier vanaf 14 jaar).
Ja dat hebben ze bij mij dus niet. De krijgen zakgeld en dochter krijgt kleedgeld. En het kleedgeld is sws niet voor een telefoon bedoeld. Bijbaantje twijfel ik nog over. Dochter moet wel echt veel tijd stoppen in school nu om bij te blijven op 4 VWO. Ze wil dat erg graag en ze doet er echt haar best voor. Dus ik vind van haar een baantje verwachten eerlijk gezegd wel moeilijk. Weet niet hoe andere ouders daar tegenaan kijken..?
Hopsatee Nee, alleen krijgt mijn kind nu voor het eerst een telefoon en heb ik die dus niet als iPhone beschikbaar volgend jaar 😅 dus leuk voor de toekomst maar geen oplossing voor nu…
Ja nogmaals. Ik zeg alleen hoe ik het doe hè. Ik neem aan dat iedereen gewoon doet wat voor hun gezin werkt. En dat iedereen daar wel over nagedacht zal hebben. 😊
Hopsatee Ik ook niet. Ik heb van mijn werk een Samsung en we hebben een Samsung tablet en ik kan aan beide totaaaaal niet wennen 🤣 het is goedkoper en beter om een Samsung als eerste telefoon te nemen denk ik 😜
Ja zelfde hier. En daar komt ook mijn vooroordeel over Android toestellen vandaan. @Liekje81 @Vulpen, @Sevenof9 en de rest met een goeie Android telefoon. Ik heb er geen geluk mee geloof ik. Had ooit geen iPhone centjes dus ik dacht, ik koop een keer een Samsung. Wel een goeie uitgezocht, dacht ik. Ik kon er niet aan wennen en hij bleef rare dingen doen, haperen, apps aanzetten etc. Werktelefoon kan ik ook niet aan wennen en doet ook vervelend, accu van mijn huidige werktelefoon gaat wel lang mee. Maar z’n voorgangers hadden allemaal een bijzonder eigen batterijpercentage wat ineens van 40 naar 7 ging in tien minuten. Dat soort ongein. Mijn ex had een Samsung, die zogenaamd waterdicht moest zijn. Telefoon na 6 maanden kapot, Samsung gaf aan dat ze er niks mee deden na opsturen want er was waterschade zeiden ze. Voor de jongste een keer een telefoon gekocht, weet niet meer helemaal welk merk, omdat hij z’n iPhone kapot had laten vallen. Die was na 5 maanden stuk. Toen dacht ik, ik haal een refurbished iPhone. Maar die was ook na iets minder dan een jaar heel raar aan het doen. En de reparatie meneer gaf aan dat de telefoon er van binnen echt niet goed uitzag. Dus sindsdien durf ik ook geen refurbished meer. ☹️
Overigens moet telefoon van de jongste sowieso een goeie zijn. Er moet een bepaalde chip in zitten. Anders kan die niet goed met zijn pomp verbinden en dan doet die app van de pomp het niet. En dan zie ik dus op afstand ook niks. Dat is eveneens ook de reden dat hij vrij jong al een telefoon mocht.