Hopsatee ja hier is telefoon ook op een vast moment dus daar geen discussie over. Net als dat zakgeld volgens NIBUD richtlijnen gaat want N moet ongeveer dezelfde koopkracht hebben als D vind ik 😛 Niet omdat ze 15 jaar verschillen dat N veel minder kan kopen. En met telefoon zal zij mogelijk ook een duurdere krijgen omdat ze dan duurder zijn.
Hopsatee n qua budget @Toch6 is maar net wat jullie dan willen en kunnen toch?
natuurlijk. Maar dacht als iedereen hier 200 aangeeft is omhoog gaan gevoelsmatig voor mij anders dan wanneer iedereen nu zegt 50 en klaar.
Heb nu eerst J die 9 wordt, dan D 16 en dan N 1. Voor N weet ik weinig dus dat wordt denk ik aangevuld met kleiner (boekje ofzo)/nuttig (kleertjes oid) zodat ze in de ogen van C evenveel krijgt.
Budget wat ik nu heb gehanteerd afgelopen jaren was rond de 100 per kind. Kon dan 1 kado zijn of verdeeld over meerdere. En soms ook met zelf meebetalen zoals de piano van L. Maar dan kijk ik ook naar wat het is. Muziekinstrumenten bij L weet ik dat dat jaren gebruikt wordt (en met goed onderhoud "tot ze 100 is" bruikbaar). Terwijl een stuntstep ofzo veel korter leuk is of skeelers waar ze uitgroeien. En is het gewenste in meerdere prijscategorien te krijgen. De dwarsfluit kon ik destijds niet echt tweedehands vinden, of ze waren zeer duidelijk gebruikt en alsnog niet veel goedkoper. Dan kies ik liever voor boven budget maar goed.
Nou ja, wel een richtlijn dus maar valt van af te wijken met de juiste argumenten 😛