Rosemary Ik vond die herbst er wel een beetje uitzien als een martelwerktuig. Maar jullie hebben er wel goede ervaringen mee?
Zo ziet het er ook echt uit π¬. De eerste twee weken heeft ze er echt last van gehad. De onderkaak wordt echt naar voren getrokken en dat doet zeer. Kauwen was de eerste twee weken echt lastig en ze sliste ook enorm. Na de eerste twee weken ging het prima en geen last meer gehad. Ons werd vertelt dat het de eerste 2 a 3 weken pijn kon doen, maar daarna niet meer. Dat klopte hier ook wel. Na 9 maanden mocht de herbst eruit. Het gaat veel sneller omdat het 24/7 corrigeert. Ze had de herbst icm een blokjesbeugel boven.
Hier in de omgeving zie ik alleen nog maar kinderen met een herbst. Volgens mij doet geen een ortho in de omgeving hier nog blokbeugels. Herbst wordt wat ik lees tegenwoordig gezien als een beter en moderner alternatief voor de blokbeugel
Vulpen Volgens mij doen alle beugels vreselijk pijn π
Blokbeugel of herbst is voor het corrigeren van de onderbeet (of was het nu overbeet - ik haal deze altijd door elkaar) en duwt echt de kaak naar voren. Het corrigeert de groei van de kaak. Het doet daarom wel veel meer pijn dan een gewone beugel, die enkel je tanden los duwt en corrigeert. Net zoals bij een gewone beugel doet het wel vooral pijn net na het plaatsen.