Bloem Beetje een aparte titel misschien. Maar het gaat om het volgende. Mijn jongste zit op handbal en die heeft al een tijd een knak als hij zijn rechterarm omhoog doet. We zijn er pas mee bij de huisarts geweest en het blijkt zo te zijn dat zijn sleutelbeen een stukje uit de kom gaat als hij zijn arm omhoog doet. Dat irriteert het kraakbeen en is niet goed. Hij moet daarmee naar de orthopeed. Het kan zijn dat hij niet meer mag handballen. Nu hebben we zijn werk (vakkenvullen) al ingelicht dat hij geen werk boven schouderhoogte mag doen. Hij gaat met gym geen sporten doen waarbij hij zijn arm hoger dan schouderhoogte moet doen. En zijn handballen wordt aangepast. Nu heeft hij vandaag getraind en aangegeven dat hij niet veel mee kon doen. Erg vervelend natuurlijk. Nu is de vraag wat alternatieve sporten zijn om op 15 jarige leeftijd nog te gaan oppakken waarbij je dus niet hoeft te gooien? Iemand ideeën?
Sevenof9 Wat jammer voor hem. Het eerste wat bij mij opkomt: voetbal, hockey, verschillende atletiek onderdelen, schaatsen/skaten. En natuurlijk verschillende vechtsporten maar ik weet niet of hij die dan wel kan doen.
Bloem Sevenof9 Hockey vind hij niks. Voetbal is erg lastig als je nog nooit echt hebt gevoetbald. Schaatsen kan hier niet. Atletiek kan wellicht wel. Ik vind het wel best wel sneu. Hopelijk zegt de orthopeed dat het handballen wel nog mag. Maar de huisarts had er een beetje een hard hoofd in.
Honkeytonk Boogschieten, crossen / wielrennen , hardlopen? Maar misschien met de orthopeed even overleggen eerst?
Huggybird Bloem ik dacht ook meteen aan atletiek alleen dan niet speerwerpen en kogelstoten natuurlijk.