Ik zit nu op blz 211. Is het altijd geloofwaardig? Nee, dat niet, maar dat verpest het voor mij niet. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat de hoofdpersonages apart zijn. Dat maakt ze voor mij interessanter om over te lezen. Ik had in het begin wel wat moeite om erin te komen en het eerste hoofdstuk was qua taalgebruik net wat teveel van het goede. Ik weet niet of het gewenning is, maar voor mijn gevoel werd het daarna beter.
Ik vind het eigenlijk een heerlijk boek om te lezen. Het leest lekker snel en makkelijk weg en het verhaal heeft een paar leuke twists. Het is gelukkig niet het zoveelste voorspelbare ya boek met de dappere jonge heldin, die een knipperlicht relatie heeft met de anti held of de prins en mbv magische krachten de wereld gaat redden met van die typische korte hoofdstukjes die eindigen met een cliffhanger. Ik vind het leuk dat het echt anders is.
Er zitten overigens wel wat voorspelbare elementen in, maar het verhaal vind ik verder echt origineel genoeg om verder te willen lezen lezen. Het maakt mij nieuwsgierig naar het verdere verloop en eventuele verrassingen. De vertaling is naar mijn idee wel ruk gedaan.