Puzzelstukje Wel handig dat je het nu zelf kan zien. Kan jij jets aanpassen? Ik kan het niet.
Ik volgens mij ook niet. We gaan het gewoon onthouden.
Vulpen ik wist van te voren dat het boek 2 niet ging worden (ik kon het altijd proberen dacht ik, want het leek mij een geweldige boek om over te discussiëren). Ik ben al verbaasd dat er iemand op gestemd heeft 😅.
Ik ben er stiekem de afgelopen dagen al aan begonnen. Het is inderdaad niet makkelijk leesbaar, maar ik had het lastiger verwacht. Het is wel een boek met een boodschap. Ik kan in mijn ereader stukken markeren en er eventueel notities bij maken. Dat doe ik zelden, maar hier ga ik op los. Het zet je wel tot nadenken, dus mocht je het ooit gaan lezen, dan wil ik wel met je van gedachten wisselen erover. Ik denk wel dat afhankelijk waar je mee worstelt er iedereen wat anders uit kan halen, maar er zit ook zeker een rode draad in. Ik vind het tot nu toe vooral gaan over minimaliseren en consuminderen. Een eenvoudiger leven, maar ook wat is rijkdom en geluk. Bijna 200 jaar oud, maar nog steeds actueel.
Wat mij persoonlijk vooral ook raakt is het deel mbt zelfbeeld. Hoe we gevangen zitten in het beeld wat we van ons zelf hebben gecreëerd en in welke mate we hiermee ons lot bepalen. Dit is iets wat bij mij wel erg resoneert.
Ik vind het wel echt de moeite waard, ondanks dat het geen ontspannend boek is om te lezen. Mocht je er ooit zin in hebben, kan ik het je aanraden.