Hopsatee Ik denk dat als heel veel mensen strategisch stemmen dat dat wel zin heeft ja. Ik vind namelijk zelf persoonlijk dat er teveel verdeeldheid is op links. En ik vind het goed en leuk dat er nieuwe partijen komen zoals Volt, PvdD, BIJ1, Denk etc. Alleen die snoepen wel allemaal stemmen af van partijen die potentieel veel groter zouden kunnen zijn zoals een SP, PvdA, D66. En die dan misschien wel de grootsten zouden kunnen worden en die eens een keer kunnen bepalen. Ik vind het dan ook goed dat PvdA GroenLinks samen gaan, met de verkiezingen. Al had ik liever PvdA D66 gezien, maar goed. En jammer dat Frans Timmermans blijft 🫣🤐
Nou dat moet ik eerst nog zien hoor. En so what. PvdA wordt ws toch wel groter dan de VVD. Ik houd me sws niet bezig met wie wil met wie. En vind het ook bloed irritant dat het daar in de media steeds om gaat. Laat mensen nou eerst maar eens kiezen. Zien we dan wel verder.
Vulpen Zo links mogelijk om tegenwicht te bieden aan de verrechtsing?
Nee dat helpt denk ik niks.
Vulpen Of GL/PvdA om toch hen zo groot mogelijk te maken? Of juist D66 zodat je een grotere middenpartij hebt
Ik neig naar deze twee opties idd.
Sevenof9 Ik denk dat ze sowieso wel blijven in de oppositie en vind zelf persoonlijk het belangrijker dat pvv vooral niet wint. Ik heb namelijk echt geen zin in het gedoe wat er komt van de PVV meute. Als Wilders wint en dan geen kabinet kan maken omdat niemand met hem in zee wil.
Vulpen maar wat echt boeit is wat de NSC-stemmers van de vorige keer gaan doen. Heel goed dat je M hierin beïnvloedt!
Dankjewel! De belangrijkste omslag is denk ik dat ik hem er van heb kunnen overtuigen dat er echt grotere problemen zijn in Nederland dan asiel en migratie. En dat bijv het woningtekort echt niet daarvan komt. Maar dat asielzoekers vooral een afleidingsmanoeuvre zijn om mensen bezig te houden met alles behalve de echte problemen. Namelijk grote bedrijven, huisjesmelkers, aandeelhouders, private equity die de hele boel hier opkoopt en de 1%. Waardoor er geen huizen zijn, de boodschappen schijtduur zijn, ongelijkheid en armoede toeneemt en er van alles naar buitenlandse bedrijven vloeit.