Ik ga regelmatig een weekend alleen weg en vind het heerlijk! Je komt letterlijk helemaal tot jezelf en tot rust. Niemand om rekening mee te houden, niemand die afhankelijk is van jou, helemaal doen en laten waar je zelf zin in hebt is even heel fijn.
Ik ben zelfs alleen naar Oostenrijk gereden voor 5 dagen. Zo intens van genoten! (Maar dat is wel meer voor de diehard alleengangers 😆)
Je moet proberen je niet ongemakkelijk te voelen in je eentje, dat is nergens voor nodig. Er zijn echt genoeg mensen, eigenlijk steeds meer, die behoefte hebben om even tot zichzelf te komen in deze turbulente wereld.
Ik was vandaag nog alleen naar de Beekse Bergen gefietst om daar te wandelen en een kop koffie te drinken. En ik ben lang niet de enige die daar alleen te vinden is. Natuurlijk is het leuk om samen met mijn kinderen te gaan, we doen dat dan ook vaak (abbo), maar alleen is absoluut ook prettig, rustgevend.
Kortom, go for it!! Je weet pas of het iets voor jou is als je het hebt geprobeerd. Vind je het niks? Dan is er niks aan de hand en doe je het gewoon niet meer.