Hoe werkt Vinted?
iMoeder het gaat na 48 uur ook automatisch. Dus je verkoper was ook wel een beetje op zn teentjes getrapt dan
Ik koop (en verkoop) een hoop op Vinted. Je kan bundels maken, maar het ligt een beetje eraan wat wil je kopen. Je kan ook altijd onderhandelen.
- Bijgewerkt
Vinted is voor mij echt een uitkomst, ik koop daar hele garderobes voor de kinderen en mezelf.
Zelf kijk ik altijd naar de hoeveelheid sterren en zoom ik altijd helemaal in op de gemaakte foto’s. Ik heb nog geen miskoop gehad. Onderhandelen doe ik eerlijk gezegd niet aan. Ik wil gewoon kijken, kopen en klaar. Als ik iets te duur vind dan koop ik het gewoon niet.
Zonnebloem Vinted is voor mij echt een uitkomst, ik koop daar hele garderobes voor de kinderen en mezelf.
Ik ook en als ik ergens op uitgekeken ben of nauwelijks meer draag, zet ik het weer te koop.
Ik heb weleens een paar keer een miskoop gehad in de zin dat het niet goed paste of het toch net niet was als ik het aan had, maar dan zet ik het ook weer te koop. Ik koop vaak wel kledingstukken, waarvan ik weet dat het goed verkoopbare merken zijn.
Wel leuk om uit te proberen hoe het werkt. Een jurk gekocht dat ging super goed en snel. Maar helaas ook een pak dat stond beschreven als heel goed. En dat was echt erg gepillt. Dus dat ook aangeven en foto’s gemaakt. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
- Bijgewerkt
Als je iets terugstuurt op Vinted dan zijn de verzendkosten niet voor mij toch? Of hoe werkt dat?
Edit: lees nu op de site dat de retourverzendkosten voor de koper zijn. Wat een kul. Iemand houdt je voor de gek en je kunt het artikel niet dragen maar bent dus wel straks 7€ aan kosten kwijt voor niks.
Nescio Ja dat heb ik nu geantwoord. Dat ik het best wil terugsturen maar dan ook de verzendkosten vergoed wil hebben.
Want anders heb ik 7€ betaald voor niks. En zij heeft verder geen onkosten of zo. Terwijl het echt niet voldeed aan de omschrijving en de foto’s. Werd aangeboden als heel goed. Nou, het is duidelijk gedragen, je ziet heel veel pilling (zou maar een beetje zijn wat je niet goed zag) en stinkt naar rook
Waarom verkoop je dit zo denk ik dan….
- Bijgewerkt
Bloem heb je wel geklikt op ‘ik heb een probleem’ (dit moet binnen 2 dagen na ontvangst) of probeer je het via de verkoper op te lossen?
Als deze niet meewerkt en het product echt niet voldoet, dan krijg je je geld volledig terug of gedeeltelijk als je officieel bezwaar maakt en hoef je niks terug te sturen. Tenzij de verkoper dat wil, maar dan zijn de verzendkosten voor de verkoper en niet voor jou.
- Bijgewerkt
Trees Ja ik heb daar op geklikt. En zij heeft de vraag gesteld of ik het wil terugsturen. Ik heb gezegd dat dat prima is maar ik geen verzendkosten wil betalen.
Dus als ze dat weigert dan kan ik het alsnog via Vinted regelen als ik jou goed begrijp. Hoe maak ik dat officiële bezwaar? Gaat dat gewoon via die knop ‘ik heb een probleem’ waar ik al op heb gedrukt? Of anders?
Leuk begin van je Vinted avontuur.
Zonnebloem Ja dat is echt niks. Heb wel een jurk gescoord. Als nieuw voor 4€ en die past perfect. Dus dat is leuk.
- Bijgewerkt
Bloem ik heb het zelf nooit gehad, maar mijn dochter wel. Ze deed het via de knop en volgens mij was dat voldoende. Ik weet niet of bij dochter het verschil was dat de koper niet heeft gevraagd om het terug te sturen? De koper had een volledig ander artikel gestuurd en geen poot om op te staan.
Als je het wel moet terugsturen en de verzendkosten voor jou zijn, dan zou ik voor zo goedkoop mogelijk met Homer verzenden en de verkoper van te voren ook melden dat als ze dit eist dat je een vernietigende recensie gaat schrijven. Ben benieuwd of ze dan nog wil doorzetten. Ze zal daarna nog maar weinig verkopen.
Ik heb het een keer gehad en heb dat via de knop gedaan en alles teruggekregen en uiteindelijk ook niet teruggestuurd maar weggegooid
En er is ooit een spel met de post kwijtgeraakt en daar hebben we ook beide een bedrag voor terug gekregen.
- Bijgewerkt
Nou ze wil dus geen verzendkosten betalen. En ik dus ook niet. Maar ze wil wel 2,50€ van de kosten af doen. Nu waren de posten niet zo erg hoog. Maar toch, dat wil ik niet. Dat pak dat doe ik nooit aan. Zo afgedragen ziet het er uit. Gaat de prullenbak in.
Wat nu te doen? Het zo laten en bij Vinted laten om dit op te lossen? Dan is de kans groot dat ik niks hoef te doen en het niet hoef terug te sturen?
Edit: Zoals ik het lees op Vinted moet ik de verzendkosten betalen als zij de kleding retour wil. Dus dan heeft ze haar kleding terug die ze opnieuw kan verkopen. En verder zelf geen kosten terwijl zij willens en wetens mij een pak verkoopt wat er als gedragen uitziet en me voorliegt over dat het er heel goed (dus als nieuw) met nauwelijks gebruikerssporen uitziet. Dat vind ik echt niet oké. Waarom doen ze dat zo? Echt vreemd.
Ik heb aan de verkoper aangegeven dat op deze manier ik de negatieve gevolgen alleen draag en minimaal 7€ aan verzendkosten kwijt ben voor niks. Terwijl zij bewust dit zo aanbiedt en een gedragen pak als heel goed verkoopt. Dat ik dit ook zo bij de recensies zal vermelden.