Werkt dat hetzelfde als marktplaats? Nog tips en tricks?
Hoe werkt Vinted?
- Bijgewerkt
Bloem het wijst zich eigenlijk best wel van zelf zodra je gaat plaatsen. Verschil met marktplaats is dat het altijd dmv verzenden is en je pakketjes altijd verzekerd zijn, zowel voor de koper als verkoper. Ook zitten er kopers/ verkopers op uit andere landen.
Goede omschrijving en veel foto’s helpt. Hoe meer je erop zet en hoe regelmatiger, hoe hoger je komt te staan.
iMoeder het gaat na 48 uur ook automatisch. Dus je verkoper was ook wel een beetje op zn teentjes getrapt dan
Ik koop (en verkoop) een hoop op Vinted. Je kan bundels maken, maar het ligt een beetje eraan wat wil je kopen. Je kan ook altijd onderhandelen.
- Bijgewerkt
Vinted is voor mij echt een uitkomst, ik koop daar hele garderobes voor de kinderen en mezelf.
Zelf kijk ik altijd naar de hoeveelheid sterren en zoom ik altijd helemaal in op de gemaakte foto’s. Ik heb nog geen miskoop gehad. Onderhandelen doe ik eerlijk gezegd niet aan. Ik wil gewoon kijken, kopen en klaar. Als ik iets te duur vind dan koop ik het gewoon niet.
Zonnebloem Vinted is voor mij echt een uitkomst, ik koop daar hele garderobes voor de kinderen en mezelf.
Ik ook en als ik ergens op uitgekeken ben of nauwelijks meer draag, zet ik het weer te koop.
Ik heb weleens een paar keer een miskoop gehad in de zin dat het niet goed paste of het toch net niet was als ik het aan had, maar dan zet ik het ook weer te koop. Ik koop vaak wel kledingstukken, waarvan ik weet dat het goed verkoopbare merken zijn.
Wel leuk om uit te proberen hoe het werkt. Een jurk gekocht dat ging super goed en snel. Maar helaas ook een pak dat stond beschreven als heel goed. En dat was echt erg gepillt. Dus dat ook aangeven en foto’s gemaakt. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
- Bijgewerkt
Als je iets terugstuurt op Vinted dan zijn de verzendkosten niet voor mij toch? Of hoe werkt dat?
Edit: lees nu op de site dat de retourverzendkosten voor de koper zijn. Wat een kul. Iemand houdt je voor de gek en je kunt het artikel niet dragen maar bent dus wel straks 7€ aan kosten kwijt voor niks.
Nescio Ja dat heb ik nu geantwoord. Dat ik het best wil terugsturen maar dan ook de verzendkosten vergoed wil hebben.
Want anders heb ik 7€ betaald voor niks. En zij heeft verder geen onkosten of zo. Terwijl het echt niet voldeed aan de omschrijving en de foto’s. Werd aangeboden als heel goed. Nou, het is duidelijk gedragen, je ziet heel veel pilling (zou maar een beetje zijn wat je niet goed zag) en stinkt naar rook
Waarom verkoop je dit zo denk ik dan….
- Bijgewerkt
Bloem heb je wel geklikt op ‘ik heb een probleem’ (dit moet binnen 2 dagen na ontvangst) of probeer je het via de verkoper op te lossen?
Als deze niet meewerkt en het product echt niet voldoet, dan krijg je je geld volledig terug of gedeeltelijk als je officieel bezwaar maakt en hoef je niks terug te sturen. Tenzij de verkoper dat wil, maar dan zijn de verzendkosten voor de verkoper en niet voor jou.
- Bijgewerkt
Trees Ja ik heb daar op geklikt. En zij heeft de vraag gesteld of ik het wil terugsturen. Ik heb gezegd dat dat prima is maar ik geen verzendkosten wil betalen.
Dus als ze dat weigert dan kan ik het alsnog via Vinted regelen als ik jou goed begrijp. Hoe maak ik dat officiële bezwaar? Gaat dat gewoon via die knop ‘ik heb een probleem’ waar ik al op heb gedrukt? Of anders?
Leuk begin van je Vinted avontuur.
Zonnebloem Ja dat is echt niks. Heb wel een jurk gescoord. Als nieuw voor 4€ en die past perfect. Dus dat is leuk.