Ik doneer random niet maandelijks iets vast. Bv; collectes aan de deur, voedselbank, Kika, Greenpeace, Avaaz en zo nog wel meer dingen.
Zijn altijd van die dingen die aan komen waaien en als het past dan geef ik het graag.
Wat steun jij?
Ik doneer maandelijks aan Oxfam Novib en Ronald McDonald.
Manque oh men! Ik was vroeger zwaarverliefd op hem! En die kalender had ik (tot ergenis maar soms ook vreugde van enkele collega’s) opgehangen op mn werk. De meningen zijn verdeeld dus
Inmiddels is de crush over en ligt de kalender in mn burolade. Weggooien kan ik nog niet haha
[verwijderd]
Meca Avaaz
Ja, hier ook!!
Aan vanalles en nog wat. Iedereen die aan de deur komt krijgt wel wat, of ik moet het niet vertrouwen.
Ik ben lid van het ivn, vrijwilliger bij de scouting en heb in het verleden vrijwilligerswerk voor het leger des heils en met mensen met eem beperking gedaan.
Dus ool liever tikd dan geld
Ik ben sinds jaar en dag donateur van stichting Brooke, die zich inzet voor hulp aan paarden en ezels in derde wereldlanden zoals Pakistan en Egypte en daar onder zware omstandigheden moeten werken. Het breekt mijn paardenmeisjes hart om te zien hoe slecht er soms voor de dieren gezorgd wordt, en hoe hard de hulp van stichting Brooke daar nodig is. Je helpt daarmee ook de mensen daar die hun gezonde paard broodnodig hebben om schamel inkomen te verdienen.
Verder geef ik soms aan de deur aan doelen zoals Hartstichting enz.
Ik doneer maandelijks aan greenpeace, natuurmonumenten en dan nog jaarlijks aan Alertis (dierenopvang van oa beren) , wakker dier en het verloren kind.
Verder stop ik regelmatig muntjes in de kika-pot in de kantine, en geef ik aan iedere collectant van bekende goede doelen die aanbelt.
Wij hebben het goed genoeg, we kunnen best een beetje delen, maar ik vind het vreselijk moeilijk om een doel te vinden wat nu echt dingen doet waar ik 100% achter sta en waarvan ik denk dat mijn bijdrage echt verschil gaat maken.
- Bijgewerkt
Hier steunen wij maandelijks KWF, WNF en natuurmonumenten. Daarnaast doneren redelijk vaak eenmalig. Waar ik mega trots op ben, is dat de school van mijn dochter (groep 7 en 8) ruim €7000,- hebben opgehaald voor Plan (schaatsen voor water).
Verder geen lid van andere organisaties, maar overweeg wel om lid te worden van een politieke partij (GL).
Cliniclowns en stichting hartendroom en de lokale jeugd vereniging
Ik collecteer voor de brandwondenstichting en heb afgelopen jaar de collecte in mijn wijk georganiseerd. Verder geef ik maandelijks aan behoorlijk wat goede doelen. Rode kruis, kwf, kika, greenpeace, amnesty, novib...ik wil nog steeds enkele grote stopzetten, maar komt er maar niet van. Verder geef ik aan alles dat langs de deur komt, omdat ik weet hoe lullig het voelt als je niks krijgt.
[verwijderd]
Verw8 Ik ben sinds jaar en dag donateur van stichting Brooke, die zich inzet voor hulp aan paarden en ezels in derde wereldlanden zoals Pakistan en Egypte en daar onder zware omstandigheden moeten werken. Het breekt mijn paardenmeisjes hart om te zien hoe slecht er soms voor de dieren gezorgd wordt, en hoe hard de hulp van stichting Brooke daar nodig is. Je helpt daarmee ook de mensen daar die hun gezonde paard broodnodig hebben om schamel inkomen te verdienen.
Oh man, die reclame kwam heel vaak op tv toen ik zwanger was, heb tranen met tuiten gejankt om de ezeltjes..
Ik heb niks met paarden, vind ze zelfs eng, maar die ezeltjes
Ot: momenteel niks vasts, maar probeer zo veel mogelijk lokaal te doen wanneer het zo uit komt. En mijn dochter is gek op alles wat met het WNF te maken heeft, dus we hebben een pinguïn en een olifant geadopteerd.
Naar aanleiding van dit topic zijn we donateur geworden van Natuurmonumenten en WNF. Ik had al eerder in gedachten om vast een goed doel te steunen, maar het was er nog niet van gekomen. Top dus, dit topic.
We geven altijd wat aan collectanten en we steunen lokale acties.
Oh we zijn lid van de postcode loterij, helemaal vergeten dat je dan ook goede doelen steunt.
Wij sturen elke maand best wat geld naar familie in het land van herkomst van mijn man. Er is daar al meer dan 20 jaar oorlog. 2 ooms kunnen leven van wat wij sturen. Een neef woont met zijn gezin en 10 kinderen op ons stuk grond en daar hoeven we niks voor te krijgen. 2x per jaar stuur ikzelf nog wat extra waar dan ong 4 kinderen voor naar ''school''(lees koraanles) kunnen.
Verder krijgt het ronals mc donald huis altijd wat van ons aangezien we daar zelf zoveel hebben gezeten.
De moskee krijgt elke maand een klein bedragje, ook hun zijn erg belangrijk voor ons. Enorm actieve moskee, goede begeleiding en zet zich in voor een samenhorige samenleving. Ook hebben ze bij de uitvaart van onze dochter een deel kosteloos geregeld. Zo mooi dat ze dat doen.
Het longfonds heb ik opgezegd, vond dat na 5 jaar geen meerwaarde meer hebben.
- Bijgewerkt
Ik doneer aan amnesty international, vluchtelingenwerk, st vluchteling, elke collecte aan de deur (door vrijwilligers), en af en toe via oproep voor lesbos. Ik stuur ook spullen op als er een verzoek is. Ook doneer ik baby spullen aan organisatie die dit verdeelt onder tienermoeders of aanstaande moeders in bijstand/nood.
Ik zou veel meer willen doen maar daar is mijn inkomen nu niet naar. Ook hoop ik als de kinderen ouder zijn vrijwlligerswerk te kunnen doen.
Oja en aan het ronald macdonald huis! Echt super initiatief
[verwijderd]
Ik steun stichting Early Birds, Natuurmonumenten, KiKa, Bomen voor koeien (man z’n keuze haha), Chiva en Scotty’s little soldiers.
Verder sponsoren we regelmatig de goede doelen die de school van onze kinderen steunt en gooien we in elke collecte bus ook geld.
[verwijderd]
Ik steun stichting De Jonge Weduwe, het Ouderenfonds, de Nierstichting en elke collecte aan de deur.
Ik steun al 15 jaar maandelijks
cliniclowns en ik ben bloeddonor. En ik steun alrijd wel collectes.
ik ben maandelijks donateur voor de KWF, Stichting gehandicapt kind en Amnesty International. Heb in het verleden zelf ook gecollecteerd voor Amnesty International. en ook bij collecte aan de deur geef ik wat.
sleutelbloem Dankjewel voor je steun. Dankzij die steun zijn er in verschillende speeltuinen in NL mooie toestellen waar ook gehandicapte kinderen iets mee kunnen, goed verharde paden en geschikte toiletten. Wij hebben daar veel plezier van!