Spreekt voor zich denk ik zo!
Het sinterkerst topic!
Wij vieren alleen kerst, geen sinterklaas, maar doen wel kerstcadeautjes op twee plekken.
Bij ons thuis (kerstochtend) met enkel onze kinderen, en dan bij mijn schoonfamilie met alle neefjes en nichtjes van de kinderen (en dat zijn er een héle hoop tegenwoordig!)
Ik ben begonnen met kerstinkopen, afgelopen week de eerste dingen gekocht, oa adventskalenders.
Ons budget is 80-100€ per kind (excl. adventskalender)
Doen jullie cadeautjes voor elkaar (partners) ?
Ik heb al cadeaus voor de kinderen! Zo lekker om al klaar te zijn. Wil alleen nog een boek kopen voor T. Voor mezelf koop ik de milky way van lego.
Ik wil voor mijn 2 vriendinnen een pakketje maken met een paar dingetjes erin.
Hier alleen sinterklaas. Budget +/- €50 per kind. Heb de 1e dingen in huis maar nog lang niet klaar.
We vieren het met mijn familie.
Kado voor partner: man is de 27e jarig en de 30e houden we het. Denk niet dat ik evht iets specifieks voor sinterklaas ga kopen dan.
- Bijgewerkt
Wij vieren Sinterklaas met mijn familie. Alleen cadeaus voor kinderen en dat zijn 5 cadeautjes. Ik heb geen budget overigens.
Kerst krijg ik wel een cadeautje van m’n man en vriendinnen onder de boom. De kinderen krijgen van mijn beste vriendin een cadeautje onder de boom en bij mijn ouders voor elkaar een cadeautje . Ook geen budget.
- Bijgewerkt
Wij gaan dit jaar kerst vieren met cadeautjes. Voor Sinterklaas heb ik het Sinterklaasspel besteld en het leek mij wel leuk als we alle vier een klein cadeautje kopen om daarmee het spel te spelen. Daarna krijgen ze van mij als verrassing de zelfgemaakte adventkalender cadeau. Daar ben ik nu eerst mee bezig en zodra dat klaar is, ga ik de kerstinkopen doen.
We hebben een cadeautjes/ wensen app met zijn 4-en. Als je wat bedenkt door het jaar heen, zet je het in de wensenapp. Daar ga ik tzt wat dingen uit kiezen.
Wij vieren alleen kerst. Budget is ongeveer 125 pp. 50-75 mogen ze zelf iets voor uit kiezen, en in principe is dat ook het echte budget, en de andere helft zijn dingen die ik dan weer zie en voor ze wil kopen, want ik kan me niet aan budgetten houden wanneer het gaat om cadeautjes.
Ik zit nu op 130 pp, en er komt nog iets van chocolade bij, en ongetwijfeld nog wat dingen die ik op het laatste moment ook nog tegen kom. En dan nog dingen voor samen/hele gezin (spelletjes ofzo).
Dus, budget is meer een globale richtlijn waar ik me toch niet aan hou
CrazyCatLady herkenbaar haha.
Grappig. Door dit topic ging ik even narekenen en kwam ik voor beide jongens uit op 100 en 102 euro voor pakjesavond (toevallig dus) en voor L op 60 euro (maar klopt, zij krijgt ook nog veel tweedehands of een gabby dolhuisje van 14 euro van Kruidvat en gabby oren van 4 euro en dan is ze echt helemaal halleluja zo gelukkig )
Komen nog wat schoencadeaus bij maar dat is zoiets als een mini chocoletter , een tijdschrift, pakje voetbalkaarten, potje klei.
Wel exclusief adventskalenders. En die waren 25,25 en 22 euro.
Wij doen beide maar ik koop zelf niet zo veel.
Sint alleen van ons (tenzij mensen onverwacht cadeautje brengen, zou best kunnen, zorgverleners enzo), probeer niet teveel maar ik heb geen budget.
Voor kerst heb ik een boek, man heeft puzzel en 2 speelgoedjes gekocht, en ik wil een dekentje nog kopen. Dan krijg hij nog 4 cadeaus van opa&oma (speelgoed, onesie, boek, schoolbeker), 1 van de andere en nog 1 van de 3e set. Dan nog van zijn tante, aangenomen "opa", mijn vriendin en als we met Nieuwjaar met de familie van m'n moeder zijn waarschijnlijk een berg en dan nog alle mensen die heel lief zijn en ook een cadeautje voor hem meebrengen.
En hij heeft al zo veel
Kadootjes doen we met Sinterklaas, ik heb nu voor iedereen al 3 dingen. Maar duur zijn deze maanden wel, want man is komende week jarig en dochter op 15 december. En vooral die laatste vind ik dan moeilijk, want wat moet ze dan nog hebben? Kind heeft al zo veel...
Pimpelmeesje Dat klinkt echt als heel veel cadeautjes ja.. poeh!
- Bijgewerkt
Rietjesbeker Vorig jaar had ik veel moeite met het verzinnen van cadeautjes maar dit jaar gaat het me erg gemakkelijk af!
Ik was met grote R, en ook nog wel met kleine R erg van de cadeautjes tussendoor. Ik hou van cadeautjes geven, ik word daar zelf ook blij van. Maar daardoor hadden ze (Robbie met name) alles al tegen de tijd dat het kerst was. Rémy was niet een heel spelend kind ook, ik kon moeilijk iets nieuws verzinnen voor hem, hij had zoveel van zijn broer ook.
Maar nu met 3, en nu met de oudste fan van Lego (yes, lekker makkelijk) en de jongste twee volop in de speeltijd kan ik zoveel bedenken! We doen ook eigenlijk geen cadeautjes meer tussendoor want het is gewoon geen doen (qua tijd, hoeveelheid en geld) wat handig is met kerst en verjaardagen, haha
Misschien met kerst een uitbreiding van wat ze voor haar verjaardag krijgt?
Rietjesbeker
Heel herkenbaar. Jongste is net jarig geweest, man is deze maand jarig, met kerst de middelste en 2 januari de oudste. Ik heb al 2025 begint niks meer over denk ik.
Tegelijk heb ik eigenlijk geen idee wat ik ze moet geven. Ze krijgen allemaal iets van playmobil en verder heb ik een dekbedovertrek waar ze om de beurt onder mogen.
Ik had wel ideeën als een dopper en walkietalkies(3 stuks), maar met die prijzen raak ik helemaal failliet.
Mamabeertje ik ben momenteel heel veel speelgoed en spelletjes via Vinted aan het verkopen. Staat best wel veel op. Misschien kan je daar nog leuke cadeautjes kan vinden voor wat meer betaalbare prijzen.
- Bijgewerkt
Ik doe met m’n familie lootjes trekken met kerst. Daar heb ik al cadeautjes voor besteld. Voor de kinderen nog niet.
Vriend is volgend weekend jarig, dat ligt ook al klaar. Maar heb voor hem nog niks voor kerst ook. Altijd gedoe vlak achter elkaar iets bedenken.
- Bijgewerkt
Iemand een idee wat een 'Cookiemaqui koelkast' zou kunnen zijn? Dochter heeft besloten dat ze dat wil voor Sinterklaas, met dank aan reclame, maar ik heb de reclame niet gezien en heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn
- Bijgewerkt
Rietjesbeker
Het speelgoed waar je kind waarschijnlijk naar verwijst, is de Cookeez Makery Koelkast. Dit is een interactieve speelgoedset waarmee kinderen hun eigen koude pluchen knuffel kunnen "bakken"
Copilot gevraagd
Pimpelmeesje dank je wel, dat lijkt me inderdaad iets dat ze leuk vind, dus ik geloof meteen dat dit het is!
- Bijgewerkt
Ik ben zo in mijn sas met dit cadeau voor beide kids. Ze zijn namelijk dol op hutten bouwen met dekens en plakband e.d.
Dit gaat het wat makkelijker maken.
Jammer dat de eerste levering incompleet was, dus morgen wordt hij nog een keer geleverd.
Ook nog aparte cadeaus waar ik heel blij mee ben. Voor de jongste badkrijtjes, voor de oudste tattoo stiften voor op de huid, en een soort spiegel om dingen te kunnen overtrekken van je telefoon of tablet.