Dames, ik ben op zoek naar tips voor het schoolkamp volgende maand van mijn zoon van 10 jaar.
Hij is nog nooit op een kamp geweest en hij ziet er best wel tegen op.
Hij heeft de diagnose ASS en heeft moeite met basis dingen, organiseren, sociale aspecten, etc.
Voorbeeld: stel hij moet zich omkleden dan trekt hij nog gerust zijn broek naar beneden terwijl hij zijn schoenen nog aan heeft (volgordes kloppen niet). Hij laat overal en nergens zijn spullen slingeren. Hij komt 9 van de 10 keer zonder jas naar huis, zonder gymtas, etc etc. Is altijd de laatste op school met alles (omkleden bij de gym, klaar zitten voor het volgende vak/onderwerp, spullen pakken en naar huis gaan). Daarbij is hij erg gevoelig sociaal gezien.
Ik ben dus op zoek naar tips die het hem op kamp wat makkelijker kunnen maken. Ik heb zelf geen idee hoe of wat. Ik was als kind opgeruimd en behoorlijk zelfstandig, dus ik kan ook niet zo goed verzinnen hoe ik hem het beste kan helpen. Uiteraard zijn we al een hele tijd bezig met hem proberen te helpen zelfstandiger/opgeruimder/meer georganiseerd te krijgen, maar het blijft lastig voor hem.
Alle tips zijn welkom, ook de algemene die voor ieder kind die op kamp gaat handig zijn :-)