Beetje lange titel, maar het is allemaal nieuw voor mij.

We staan op de camping en mn oudste 2 waren in de speeltuin aan het spelen. Volgens hen, en een groepje van 3 pubers (15/16 jaar) waren er 2 meisjes contact aan het zoeken, ze zetten slaap liedjes op en dan moesten mijn jongens lachen (en zij zelf ook).

Uiteindelijk bleek dat ze dan mijn jongens filmde en uiteindelijk dreigde ze dit aan iedereen te laten zien, als zijnde pestkoppen. Mijn oudste heeft dit vertaald naar dit zetten ze op TikTok.

Ze zijn toen meteen terug gelopen en oma kwam net met mn peuter aan lopen, de pubers zagen dat en kwamen meteen vertellen wat er gebeurd is. Oma heeft de meiden aangesproken en ze zijn toen gegaan.

Maar wat is nu eigenlijk protocol? Hadden jullie gevraagd de fotos/filmpjes te mogen zien en verwijderd?

Ik denk dat het wel meevalt, sowieso met het filmpje, maar toch. De meiden waren een jaar of 8 a 9.

Mijn initiële reactie was we zoeken ze op en vragen de telefoon om alles te verwijderen. Maar ja, ik de camping staan 200+ mensen , die vind ik nooit meer.

En mochten ze het wel op Tiktok zetten, hoe vind je zoiets? En kan je dan nog wat?

Hoe werkt dit? 😅🙈

Mijn jongens zijn 7 en bijna 5.

Ik ga trouwens TikTok ook installeren en leren hoe het precies werkt.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Honkeytonk we hebben al meerdere keren te maken gehad met zo dreiging door andere kinderen in het verleden. Is denk ik hip of zo rond een bepaalde leeftijd 🙄. Op zich wel logisch want op school wordt hier veel aandacht aan besteedt vanaf een bepaalde leeftijd en dan is het altijd ‘leuk’ om te dreigen met iets waarvan je geleerd dat het niet mag.

Toevallig (of niet?) paar keer ook op de camping gebeurt. Vooral mijn oudste is daar echt gevoelig voor, raakt direct in paniek en laat het duidelijk merken. De jongste zegt boeiend en dan is het vaak ook klaar. Door de reactie van mijn oudste wordt het gedreig vaak alleen maar erger.

Het ging hier altijd om onschuldige filmpjes en ik heb het altijd zo gelaten. Zie inderdaad die kinderen maar eens te vinden en dan nog, wie weet waar het staat op geslagen en of je het weg krijgt. Als het überhaupt al opgeslagen is, want het kan ook een loos dreigement zijn. Mijn aanpak was vooral gericht op het geruststellen van mijn dochter (ja het is vervelend, maar als een paar vreemde kinderen een filmpje zien waarop jij schommelt of whatever is nu ook geen wereldramp en nee, daardoor komen er echt geen kinderontvoerders achter je aan), maar ook gericht op hoe ze hier op moet reageren.

Als het nu om hele gevoelige beelden zou gaan, dan was ik wel op zoek gegaan naar kinderen en ouders, maar dat was hier nooit het geval. Is mij de energie niet elk keer waard.

Honkeytonk En mochten ze het wel op Tiktok zetten, hoe vind je zoiets? En kan je dan nog wat?

Jonge kinderen hebben vaak ook een privé account. De kans dat je dit vindt lijkt mij nihil. Als het openbaar staat, geen idee wat dan de tactiek is om het te vinden.

Mocht je het wel vinden, kan je het volgens mij wel rapporteren. Ik heb zelf geen TikTok, maar je mag geen TikTok onder de 14 (of zo iets). Als je het account rapporteert als te jong dan verwijdert TikTok het. Ze zijn daar wel strikt in ivm allerlei claims van privacyschending van jonge kinderen. Ik weet er het fijne niet van.

Dit is bij onze kinderen al regelmatig gebeurt, worden ze door een ander kind gerapporteerd als te jong om te pesten. Was op een gegeven moment ook een trend. Kind hier weer over de zeik dat alle filmpjes weg zijn. Complete drama weer. Zo leuk TikTok. Wel een manier dus om alles verwijderd te krijgen.

Dankje @Trees , het was hier echt de eerste keer, iedereen was onder de indruk 🤣.

Ik heb nu inderdaad de oudste wat getroost dat als hij lachend in beeld komt echt niemand denkt dat ze gemeen deden. En verwacht ook niet iets op TikTok.

Klinkt leuk joh, tiktok en kinderen 🙈 ik maak me geen illusies maar hoop het zo lang mogelijk buiten de deur te houden.

Ik ben er ook gewoon nog niet aan toe 🤣